Lilypie 1st Birthday Ticker

17 Ağustos 2007

Dikkat! Acemi Sürücü

Yeni bir yıla başlarken mutlaka o yıl için kendime gayet makul hedefler koyarım. Bu yıl içinde birkaç tane hedefim vardı. Mesela istediğim bir tatil vardı onu çok şükür gerçekleştirdik. Tatile çıkana kadar bazı sorunlar yaşasak ta çıktıktan sonraki kısmı çok iyi geçti ve hala gezdiğimiz gördüğümüz yerleri düşündükçe mutlu oluyorum. Ama bir hedefim var ki bunu kaç yıldır başaramıyorum. Araba kullanmak…

Ehliyetimi almak için bir sürücü kursuna başvurduğumda henüz 18 yaşımı doldurmama 2 hafta vardı. İtiraf edeyim teorik derslere doğru düzgün katılamamıştım ama direksiyon derslerini hiç kaçırmadım. Böyle olmasına rağmen tüm sınavlardan başarıyla geçip ehliyetimi aldım. Ehliyetimi alalı 13 yıl oluyor. Ama sonuçta araba kullanabilmek için bir sürücü belgesinin olması yeterli değil. Yeterli de olmamalı zaten.

Boş arazide araba kullanma faslını çoktan geçtim. Şu anda bazı geceler bir yerden dönerken yollar nispeten boş oluyor arabayı ben devralıyorum ama tabi yakın mesafelerde. Ama trafiğe çıkacak cesareti kendimde hiç bulamıyorum. Zaten kendini yeterli hissetmeden trafiğe çıkmak için deli cesareti göstermek doğru gelmiyor bana. Arabayı ehliyeti alıp, daha önce hiç araba kullanma tecrübesi olmadan hemen trafiğe çıkan insanlara çoğu kişi gıptayla bakar ama ne yalan söyliyeyim ben iyi bir trafik eğitimi almadan çıkılmaması gerektiğini düşünüyorum.

Bir arkadaşım arabasını aldığında hiç pratiği yoktu. Ertesi gün mesaimizin bitiminde bana o kadar ısrar etti ki, ne olduğunu anlamadan kendimi Nişantaşı nın göbeğinde saat 18:00 trafiğinde buldum. Arkadaşımın arabasındayım ve direksiyonda da kendisi :) Öyle bir yapışmıştım ki koltuğa indiğim de bacaklarım tutmuyordu. Birkaç ay sonra geliştirdi kendini artık rahatça araba kullanabiliyordu fakat bir gün çok feci sonuçlanabilecek bir kazanın eşiğinden döndük onunla. O zaman bile cesareti kırılmadı hiçbir şey olmamış gibi devam etti arabasını kullanmaya. Bir kez de ufak bir kaza atlattık. Bendeki de ne cesaret yani hem korkuyorum hem de onu yalnız bırakmak istemiyorum. Öyle böyle öğrendi araba kullanmayı usta şoför oldu. Sanırım ben onun yüzünden bu gün araba kullanamıyorum :) Mala gelsin ama ya cana gelirse diye çok korkuyorum.

Bazen düşünüyorum da araba üreticileri isteseler hasar görmeyen, kaza anında cana ve mala zarar vermeyen arabalar üretebilirdi. Belki bu bir fantezi ama olamazmıydı yani. Sonuçta uzaya çıkılıp, koyun klonlanıyor günümüzde. Mesela bir arabanın etrafı sünger gibi yumuşak bir maddeyle kaplanamaz mıydı? Ya da darbe aldığında ezilmeyecek sertlikte bir kaplama yapılamaz mıydı? Yapılmamasının sebebinin ticari olduğunu düşünüyorum. Bir araç zarar görmeli ki bu sanayi para kazanabilsin. Bunun yanında sigorta şirketleri var, Allah korusun hastaneler var, ilaç şirketleri var. Belki bunlar benim komplo teorilerimdir bilemem ama yaşadığımız bu yeni dünya düzeninde, bu gerçekleri görsek bile ne yapabiliriz ki hedef kitle ve dolayısıyla tüketici olmaktan başka.

Neyse konu dağılmasın. Ben bir sürücü eğitimi almayı düşünüyorum. Eğer o zaman da olmazsa potansiyel bir trafik canavarı olacağım kesinleşir ve vazgeçerim bu işten. Sizce bir Direksiyon hocasından eğitim alsam faydasını görebilir miyim? Ne dersiniz?

28 Comments:

Blogger dreambyduru said...

kesin görürsün...ben de senle aynı durumdaydım...hatta elşimle bir kaza geçirdiğimiz için acaip korkak biri olmuştum yaz başında 3 ders aldım şimdi kısa mesafelerde gayet rahat kullanıyorum eşim bağırmasa uzun mesafelerde de kendimi trafiğe atacak cesarti bulabilirim. 1 dersim kalmıştı onu da alacak zaman bulursam heralde kendime daha çok güvenebilrim...iyi bir hoca bulmak için iyi şanslar...

17/8/07 1:46 ÖS  
Blogger KUGUU said...

evet mutlaka trafikte pratik egitimi al deneyimli bir hocadan YAZcgm.

17/8/07 1:47 ÖS  
Blogger ERDIL said...

Canim kizim yazini dikkatle okudum.
40 senelik bir ehliyete sahibim.Kamyon dahil bütün araclari kullandim.Su anda motosiklet kullaniyorum.Yapmis oldugum km.Milyonu devirmisdir.
Simdi yazicaklarimi dikkatle oku.
Usta söfer diye bir sey yoktur.
Baskalarinin hatalarini düzelten kisilere usta söfer denir.
Direksiyonunu ilertebilmen icin Trafigin en yogun saatinde direksiyon basina oturman lazim.Tehlikenin en az oldugu zamandir.Tenha saatler de aksine...
Arabanin arkasina Acemi yazisinida
koyarsan kendini yapacagin hatalara karsi korumus olursun.Yaziyi okuyanlar daha anlayisla yanasirlar"trafik magandalari haric".Eger ufakda olsa bir kaza yapsan sakin ara verme hemen direksiyona oturki ilerde üzerinde bir baski olmasin.
Son olarak da kullandigin vasitanin
eni ve boyunu cok iyi bilmen lazim.
Ve onu cok iyi taniman lazim.
Bütün araba kullanicilarina son tavsiyem kac senelik söfer olursaniz olun.Dikkatinizin daginik oldugunu hissedir hissetmez arabanizi bir kenara park edin.Yolunuza bir baska aracla veya yan koltukda devam edin.O zaman tecrübeli birer trafigin parcasi olursunuz.Türkiye'de dikkat ettigim ve cok begendigim sey Trafik levhalarinda ikaz isaretleri olmusdur.Her biri sizlerin koruma melegidir.
Saygilar sevgiler.

17/8/07 2:32 ÖS  
Blogger kakaolusevgi said...

Yaz'cım BEN DE 18 YAŞIMA KADAR EHLİYET ALMAYA ÇOK MERAKLIYDIM VE 18 İME BASTIĞIM SENENİN YAZI HEMEN KURSA YAZILDIM.EHLİYETİ ALDIM.AMA TÜRKİYE'DE MALASEF BU YETERLİ DEĞİL GERÇEKTEN ÖLE HEMEN TRAFİĞE ÇIKABİLMEK İÇİN.ETRAFIMIZDA ACEMİLER KAYNIYOR.HATTA GEÇEN GÜN EŞİMLE ONU KONUŞTUK.BENCE KURALIYLA KULLANAN VE ACEMİ OLAMAYAN ÇOK AZ.ACEMİ OLANLAR TAHMİN EDEREK ATIYORUM AMA %60 I BULUR BENCE.
BABAM ZAMANINDA ŞÖFÖRLÜK YAPTIĞI VE BİRÇOK İNSANA ŞÖFÖRLÜK ÖĞRETTİĞİ İÇİN DOĞAL OLARAK BANA DA ÖĞRETTİ.EHLİYETİ ALAMAMDAN SONRA 3 SENE BOYUNCA KİMSESİZ TEK BAŞIMA ARABAYA BİNEMEDİM.YA BABAMLA YADA ANNEMLEYDİM.BAĞRIŞ ÇAĞRIŞ ÖĞRENDİM.KAH DİREKSİYONU BIRAKIP İNECEĞİM GÜNLER BİLE OLDU AMA SABRETTİM.NAPALIM?İŞİN SONUNDA ARABAYI KAYBETMEK VAR :) 3.SENENİN SONUNDA DA ZEHİR GİBİ ŞÖFÖR OLDUM AMA MAŞAALLAH.YANİ SON SENE VERDİLER ARABAYI TEK BAŞIMA ÜNİYE GİDERKEN.AMA OLSUN.ŞİMDİ ANLIYORUM NE KADAR DÜŞÜNCELİ DAVRANDIKLARINI.SENİN DEDİĞİN GİBİ ARKADAŞLARIM VAR.ARABAYA BİNENLER HUZURLU OLMADIKÇA BİR ANLAMI YOK.
ANNEM HEP DER:KOCAYLA YA DA BABAYLA ARABA KULLANMAK ZOR.SEN EN İYİSİNİ DÜŞÜNMÜŞSÜN.EN GZÜELİ SAKİN BİR HOCADAN DERS ALMAK.

17/8/07 3:20 ÖS  
Blogger Yaz said...

Pirik, direksiyon başındayken bende eşimin yanında çok rahat olamıyorum maalesef. Kocadan hoca olmuyor yani :) Derslerin faydasını görmene sevindim. Darısı başıma :)

17/8/07 3:23 ÖS  
Blogger Yaz said...

Kuğuucuğum evet sanırım en doğrusu bu olur canım.

17/8/07 3:24 ÖS  
Blogger Yaz said...

Erdil baba, dediğin gibi arabayı iyice tanımak çok önemli. Ben ilk başlarda yolun neresinde olduğumu kavrayamıyordum hatta eşim ortadan gittiğimi söylüyordu. Önerilerin için çok teşekkür ederim. Sanırım cesarete ihtiyacım var.

17/8/07 3:27 ÖS  
Blogger Yaz said...

KakaoluSevgiciğim, ne güzel sen erken başlamışsın kullanmaya. Babanın bu konuda tecrübeli oluşu ve sana öğretmesi çok iyi olmuş. Dediğin gibi acemi çok var ve İstanbul trafiğinde kullanmak zaten çok zor. İnsanlar bazen çok saygısız davranabiliyor maalesef.

17/8/07 3:31 ÖS  
Blogger nes-kafe said...

bende 18 yaşıma basar basmaz aldım ehliyeti ama trafige 6 ay sonra ancak cıkabildim. annem bir sure calistirdi beni. o sıra yasadıgımız yerde yogun kamyon trafigi vardı ve bir cesaret dalıyordum aralarına. sakin sakin annemle pratik yapa yapa cıktım trafige cıkıs o cıkıs :))) 9 sen oldu ehliyet alalı hic inmedim arabanın tepesinden. hatta Ankara dan teyzemin kızıyla gelmişliği bile var. bence hiiiiç korkma. iyi bir hocadan ders al. usta olmayıda bekleme surdukce usta olabilirsin zaten. bende ufak tefek kazalar yaptım ama inmiyorum arabanın ustunden cunku minibus yada baska bir vasıtaya dayanamıyorum. araba surmeyide cok seviyorum. hele birde yol bossa acıyorum muzigimi basıyorum gaza ohhh gel keyfim gel. tavsiye ederim bak nasılda güzel oluyor :)))

ben pek arabalardan anlamam ama eşimden duyduklarıma göre mercedes ve bmw ler kaza anlarında en guvenli olan arabalarmış. hasar oranları takla atma oranları düşükmüş içerdeki guvenlikleri kasa dayanıklıkları daha iyiymiş. biz niyetlenmiştik ama bütçe yetmedi :))

17/8/07 3:32 ÖS  
Blogger Yaz said...

Nescim nasıl özendirdin beni :) öyle açmışım müziği basmışım gaza düşündüm kendimi :) ne mutlu sana Ankara' dan bile gelmişsin maşallah. Ben cesaretsizim sanırım yaa.

17/8/07 3:46 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Yaz şuan yazını okuyunca kendi hislerim ve arkadaşımla yaşatıklarımız geldi,bliyormusun aynı durumu bende yaşıyorum yaşadımda, tek değilsin :)
Ya ondaki cesaret hayran olmamak elde değil, sanırım soğukkanlı olmak en büyük etken.
Bence de bir hoca nezaretinde takviye almalısın..
( bende dahil) :)
sevgiler

17/8/07 7:24 ÖS  
Blogger DRNEFES said...

bence de eğitim şart orda aldıgın 10 gunluk eğitimden ne olacak sanki bence 1 ay düzenli olarak ama ii bir şöförden ders all..hoca da cok önemli..ben de ehliyeti gecen yaz aldımm..belki hocasız sürerim o arkadasın gibi cesaretliimdir braz ama anemler saolsun ders almadan sürdürmezleer..sen belki araba alırsam bırakmazsın beni dimi canımm.sayende belkim ben de usta bir şöför olurum;)
bence de hersein sigortası var ama can'ın sigortası yok..eee para dünyası yaparlar mı hiç ..

17/8/07 9:59 ÖS  
Blogger renkler said...

Tabiki de öyle korumalı araçlar yapılabilir. Fakat günümüzde kanserin çaresi bile bulunmasına rağmen önce bulunmuş ilaçlara feci paralar ayrıldığı için bunu kullanmıyorlar. Böyle bir ortamda tüm buluşların eski yatırımları silecek bir şekilde ortaya konmasını bekleyemezsin değil mi?

Araba kullanmak konusunda ben de çok korkağım. Tüm taksiler benim diyorum, otopark sorunu yok:-) Eşim zaten her yere götürüyor sağolsun... Ama böyle yapmamalı tabi. Lütfen hedefini gerçekleştir sen. Korkacak birşey yok aslında... Kimler kullanıyor! Benimki fobi!

20/8/07 11:26 ÖÖ  
Blogger aqua / ~~denizbahcesi~~ said...

yaparsıııınnnn
ben sürüyorsam araba herkes sürer :)
bence yeterınce ıstemıyorsun.

21/8/07 2:56 ÖS  
Blogger Mutluveumutlu said...

Şu araba kullanabilme meselesi benim içinde çok büyük dert,trafiğe çıktığım günleri bir görsem :)
Sanada kendime de zehir gibi bir şoför olalım diye dua edeceğim :)

21/8/07 4:58 ÖS  
Blogger Yaz said...

Azimli, Evet cesaret gerçekten çok önemli. İnşallah başarırız birsürü kişi kullanıyor sonuçta :)

21/8/07 5:31 ÖS  
Blogger Yaz said...

Menapozcuğum, ah inşallah canım yaa ben bir kullanabilsem hocalık yaparım sana :)))

21/8/07 6:00 ÖS  
Blogger Yaz said...

Renklerciğim gerçekten birçok insan kullanıyor. bazen diyorum ki benim ne eksiğim var :) ama sanırım benimkide fobi.

21/8/07 6:01 ÖS  
Blogger Yaz said...

Aqua, aslında haklısın illa araba kullanayım diye bir hevesim yok. Sadece araba kullanabilmenin özgürlük olduğunu düşünüyorum. Gerçi çok şükür eşim nereye istersem götürüyor ama yinede bir ailede 2 kişinin kullanabilmesi gerekli aslında.

21/8/07 6:04 ÖS  
Blogger Yaz said...

MutluveUmutlu cuğum, inşallah canım bende dua ediyorum ama sanırım birazda çaba gerekli :)

21/8/07 6:05 ÖS  
Blogger Alphecca said...

Merhaba Yaz,

Dediğin gibi direksiyon işi eşle öğrenilmiyor. Bende 3 sene önce bunu iyice öğrenip, bu olaya noktayı koyduğum için biliyorum :)Kötü niyet falan yok işin içinde sadece araba kullanan birinin acemi şöför yanında oturması kolay değil. Bende kullanmaya başladıktan sonra bunu fark ettim, insanın yüreği hoplayıveriyor birden. Tabi yanındaki eşin oluncada çeneni tutamayıp, konuşuyorsun :)

Araba kullanmakta pratiklik kazanma işi esasen. Ne kadar çok kullanırsan, o kadar çok deneyim elde ediyorsun. Benim ilk yaptığım yemek berbattı mesela :)Şimdi de harikalar yaratmıyorum ama en azından yergi almıyorum :))

Eğer kendine tam güvenemiyorsan bir hoca ile anlaşıp, çalışmalara başlamak iyi olabilir. En azından senin için rahat olur.

23/8/07 2:54 ÖS  
Blogger Yaz said...

Çocuk gibi merhaba,

Ne güzel sen halletmişsin bu işi :) darısı başıma. Gerçektende pratiklik kazanmak çok önemli. Çünkü araba kullanırken reflekslerin çok sağlam olması lazım. Buda tecrübelerle mümkün oluyor. İnşallah bende başarabilirim...

24/8/07 9:00 ÖÖ  
Blogger Gulos said...

Merhaba yaz,
bende 1,5 yıllık şöförüm.Ehliyet kurslarında benzin parasına kıyamayıp 2şer 3er ders direksiyon eğitimi veriyorlar genelde.Ama benim gittiğim kurs tam 12 ders (24 saat) eğitim verdi.Önceleri nispeten sakin yollardaydık ama son derslere doğru teme bile çıkardı hoca.Ehliyetimi alır almazda trafiğe çıkmak durumunda kaldım.Ama şimdilerde biraz cesaretim kırıldı gibi.Sadece kısa mesafe gidiyorum.Özgürce araba kullanıyorum zanneden trafik canavarları çevrelerindekileri ne kadar tehlikeye soktuklarının farkında değiller.

Başarılar dilerim sana.Muhakkak eğitimin faydası olur.

5/9/07 8:16 ÖÖ  
Blogger Yaz said...

Güloşcuğum yorumunu şimdi gördüm canım. Ne güzel sen halletmişsin o işi. ama cesaretin hiç kırılmasın. madem kullanabiliyorsun artık devamını getir bence. Çünkü bir kez tedirgin oldunmu gerisi geliyor ve hiç cesaret edemiyorsun bu kez.

11/9/07 2:36 ÖS  
Anonymous Adsız said...

merhaba,

ben de araba kullanamayanlardanım. daha doğrusu kullanıp da,trafiğe çıkmaya cesaret edemeyenlerdenim. sorun arabaya değil de birine ya da birilerine zarar vermekten çok korkuyor olmam.direksiyon başına her geçtiğimde sırılsıklam oluyor ellerim. buz kesiliyorum. her anımı ya kaza yaparsam diye düşünerek geçirdiğim için, ilk defa tek başıma çıktığımda kaza yaptım. neyse ki kimseye birşey olmadı.

benim kafamdaki soru şu: böyle hisseden biri asla trafiğe çıkmamalı mı, yoksa bu korku hakikaten pratik yaptıkça geçiyor mu? arkadaşlarım geçer diyor ama ben pek inanamıyorum.

umarım sen de ben de bu durumu aşarız. ikimize de bol BAŞARI, DİKKAT VE SABIR diliyorum!

7/10/07 7:03 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Yes indeed, in some moments I can phrase that I acquiesce in with you, but you may be inasmuch as other options.
to the article there is quiet a definitely as you did in the fall delivery of this beg www.google.com/ie?as_q=movie label professional edition 2008 3.1.1.549 ?
I noticed the catch-phrase you have in the offing not used. Or you functioning the black methods of helping of the resource. I have a week and do necheg

11/2/10 7:25 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

dün hayatımda ilk kez şofor koltuğuna oturdum ilk kez kontağı çalıştırdım altıma kaçırdığımı hissettim 7 ya da 8 kalkışın 4 ünde arabayı stoğ ettirdim bütün moralim bozuldu hevesim de kaçtı bırakın 2.vitese geçmeyi dururken bile ben şimdi nereye basacağım diye düşünüp kafamdaki bütün herşeyi unuttum yani anlayacağınız kendimi bir gerizekalı gibi görüyorum ve trafiğe çıkabilenlere de arabayı da kullanan herkesin akıllı olduğunu düşünüp yanımdan hızla geçen arabalara da ağzım sunanarak bakıyorum

19/3/10 9:36 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

evet kızlar bende ehliyet,aldım gerisigelmedi korkuyorumheyecan bir kaza yaptık eşimle ondan sonra daha sürmeyeçesaretim yok ne yapıyım oysa çok güzelkulanıyordum ve şimdide çokistiyorum kulanmayı özel sers alsamkaç gün de tırafige çıkarım yardımmmmmmmmm

30/12/11 11:16 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home

Free Counters
--------------------------------------------------------------------------------
eXTReMe Tracker
-------------------------------------------------------------------------------