Lilypie 1st Birthday Ticker

29 Mayıs 2007

İnsanlık ölüyor...

Çok sinirlendim çok üzüldüm... İnsanlık ölmüş dedirten bir olay duydum, buraya yazmadan edemedim.
Bir arkadaşımın annesinin beyninde tümör var ve çok ağır ameliyatlar geçirdi. Şimdi iyi çok şükür ama çok dikkatli yaşaması gerekiyor o ameliyatlardan sonra.
Teyze 2 gün önce yürüyüşe çıkmış. Yeşil ışık yandıktan sonra yola adımını atmasıyla kendisine bir araba çarpmış. Teyze 2 mt. kadar ileriye düşmüş ve başını çarpmış. Başının ameliyatlı kısmı kanamaya başlamış. Sürücü binbir zahmetle inivermiş arabadan. Etraftan insanlar toplanmış. Çarpan kişiye, teyzeyi hastaneye götür demişler, adam götürmemek için ısrar etmiş hatta birde pişkinlikle teyze ayağa kalktı ve konuşabiliyor hiçbirşeyi yok demiş. Diğer sürücüler ve etraftan toplanan insanlar teyzeyi adamın arabasına bindirmişler ve hastaneye götüreceksin diye ısrar etmişler, oda bu ısrarlara daha fazla karşı çıkamamış kalabalık karşısında ve peki demiş. Yol boyunca teyze arka koltukta yatmış. Araba dolaşmış dolaşmış ve bir yerde durmuş. adam SSK hastanesine yakın bir yerlerde teyzeyi bir banka oturtmuş ve benim tanıdığım bir doktor var, sen beni bekle doktoru alıp geleceğim deyip kadıncağızı tek başına bırakmış orada ve basmış gaza gitmiş. Teyzecik bir süre oturmuş ama kandırıldığını başından beri anlamış zaten. Hatta yan bankta oturan, kıyafetlerinden hastane personeli olduğu belli olan genç bir adama dönüp, gördünmü evladım hem bana çarptı hemde buraya bırakıp kaçtı demiş. Adamda hah hah haa diye gülerek, teyze bu günlerde ne çok böyle şeyler duyuyoruz yaa deyip sanki çok komikmiş gibi birde dalga geçmiş hiçbir yardımda bulunmadan. Teyze sadece yürüyüş için çıktığından dolayı, yanında kimlik, telefon vb. hiçbirşey yokmuş. Hastaneye giderse çocukları onu bulamazlar diye düşünerek ne yapsın kalkmış kendi başına evine gitmiş ve arkadaşıma yani kızına haber vermiş. Tabi hemen hastaneye götürmüş evlatları. Çok şükür şu anda korkulacak birşey yok ama yinede her ihtimale karşı birkaç gün geçsin bir daha bakalım demiş doktor.

Bu olayı duyunca öyle moralim bozuldu ki, o anda bu ülkeye karşı tüm duygularımı sorguladım. Aslında ülkenin ne suçu var, nefret edilesi olan bu ülkenin bu tür insanları. Yaşlı bir kadını o durumlarda bırakacak kadar onursuz ve vicdansız bu insanlar beni ülkemden soğutuyor ne yazık ki? Birde çarpan adamın yanında karısı varmış. Gençmiş ikisi de. Hadi adam bu kadar vicdansız, bu kadar merhametsiz ve daha söylemek istediğim o kadar çok şey var ki neyse terbiyemi bozmuyorum.. Karısına ne demeli. Onun içi nasıl elverdi o yaşlı kadını oralarda bırakmaya. Ya ölseydi beyin kanamasından. Hem oraya gelene kadar arka koltukta baygın bir şekilde yatmış teyze. Belli ki durumu iyi değil. Hiçmi vicdan azabı çekmeyecekler.

Neyse arkadaşımın abisi çarpan adamı bulmak için çok araştırma yapmış. Çevredeki firmaların güvenlik kameralarına bakmışlar ama bir sonuç elde edemediler. Güvenlikçiler olayı izlemişler fakat plakayı almak akıllarına gelmemiş. Bu olaydan sonra arkadaşımın bizlerden bir ricası oldu, size de iletmek istiyorum bunu. Ne olur böyle bir olaya şahit olursanız polise bir telefon edip kaza yerini ve aracın plakasını söyleyin. Yada en azından plakayı bir kağıda yazıp etraftaki esnaf, ev gibi yerlere bırakılabilir.

Moral bozmak istemezdim ama bu gibi olayların olduğunu herkes bilsin istedim.

Sevgilerimle...

16 Comments:

Blogger ERDIL said...

Yaz kizim yazina yorum yazmaya kalksam yazindan uzun olur.Bu sekilde yetistirdik insanlari simdi meyvelerini topluyoruz.Bu
kisilerin icinde Yaz kizim ve ben de dahil.
Neden mi ?
!...
Saygilarla.

29/5/07 11:46 ÖÖ  
Blogger nes-kafe said...

benimde cok canım sıkıldı yaa :((( Allah o teyzeye şifa versin. inşallah hicbirsey olmaz. insanlarda vicdan merhamet Allah korkusu insana saygı kul hakkı korkusu kalmamış malesef. nasıl aksam kafasını koyup yastıgına rahat uyuyor acaba cok merak ediyorum. Allah çok büyüktür ve bu yaptığını kat be kat ödetecektir ona.

29/5/07 11:58 ÖÖ  
Blogger Yaz said...

Erdil baba, hayat şartları, stresli yaşam, geçim sıkıntısı, ana-baba ilgisizliği vs. vs. Yada bambaşka sebepler olabilir ama hiçbir sebep bunu yapmaya itemez bir insanı. İnsanlık duygusu, insanın kendi içinde olmalı. Sağlam bir karakter varsa, dış etkenlerden olumsuz olarak etkilenmeden kendini yetiştirebilir insan.

29/5/07 12:11 ÖS  
Blogger Yaz said...

Nesciğim umarım bir şekilde bu yaptıklarının cezasını öderler. Dediğin gibi ne insana saygı, ne Allah korkusu nede vicdan aramamak lazım bu tür insanlarda. Hatta böylelerinden her türlü kötülük beklenir. Çünkü öncelikle kendine saygısı yok ki. Allah hepimizi korusun.

29/5/07 12:13 ÖS  
Blogger renkler said...

Offf! Bu ne yaaaa... Nasıl bir dünyada yaşıyoruz? Nasıl insanlık bu. İnsanlık denemez! Bu kaza durumları o kadar üzüyorki beni. Bu vurdumduymazlık daha da sinirlendiriyor. O Allahsızlara diyecek birşey bulamıyorum. Sadece küfretmek istiyorum, zaten okurken de içimden ettim. Vicdansızlar!

Teyzeye çok geçmiş olsun. Allah kazalardan belalardan hepimizi korusun...

29/5/07 3:43 ÖS  
Blogger Yaz said...

Renklerciğim,

Gerçekten artık bu şehirde yaşamaktan hiç memnun değilim. Mümkün olsa arkama bile bakmadan kaçmak istiyorum. Özellikle böyle haberleri duydukça hiç güvende hissetmiyorum kendimi maalesef. Allah hepimizi korusun canım...

29/5/07 4:01 ÖS  
Blogger Gulos said...

yazcım,
Gerçekten moral bozucu bir olay.Türk insanı duygusaldır , yardım severdir vs. yıllardır hep buna inanmak istedim.Ama istanbula taşındığımdan beri bu inancım bir çok kez sarsıldı.Teyzeciğin ellerinden öperim.Sevgilerimi iletirsin.

30/5/07 3:25 ÖS  
Blogger Yaz said...

Güloşcuğum, anne-babalarımızın anlattığına göre o dediklerin eskiler için geçerliymiş. Şimdi çıkarı olmadan kimse kimseye yardım etmiyor maalesef. Onu da geçtim çıkarı için çok kolay zarar verebiliyor. Allah sonumuzu ahyır etsin...

30/5/07 3:28 ÖS  
Blogger KUGUU said...

nasil nasil nasil nasil sinirlendim ne halae geldim su anda san analatamam YAZcgm :(((
Sanal manal degl ciddi cok kotu oldum.

O kadin ve adami bulup sormak isterim: "YA SIZIN KENDI ANNENIZIN BASINA BU GELSEYDI?????" demek isterim.

Nasil bu hale geldi benim canim ulkemin yarisi, neden biz gelmedik de onlar geldiler, neden neden neden???
Sosyolog var mi aramizda?

OFFFFFFFFFFFFFFFFFF:(

30/5/07 7:20 ÖS  
Blogger Yaz said...

Kuğuucuğum, bende senin hissettiklerinin aynısını hissettim olayı duyunca. Ne yazık ki bu insanlar aramızda yaşıyor. Allah korusun ama o adam ve kadın komşumuz, iş arkadaşımız ve hatta akrabamız bile olabilir. Düşünsene bunu yapan insanlardan herşey beklenir bence :( yine söylüyorum Allah bizi korusun bu insanlara da insanlık versin.

31/5/07 10:41 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

Aman Allah'im insan degil bu vahsi bir yaratigin hareketi. Hele o hastane personeli olan surungene ne demeli... Allah korusun boylelerinden...

1/6/07 10:48 ÖS  
Blogger nimetin.blogspot.com said...

teyze hem suruklenmis, hem yaralanmis, hemde kendi kendine eve mi gelmiş maşallah vallahi

nimet

2/6/07 2:16 ÖS  
Blogger Yaz said...

Minik Patikler, gerçekten bunlara insan denemez ama maalesef etrafımızda dolaşıyorlar.

4/6/07 9:43 ÖÖ  
Blogger Yaz said...

Nimet, teyze sürüklenmemiş 1-2 mt ileriye savrularak başını yere vurmuş. Evet tek başına eve gelmiş, taksiye atlamış ve evine dönmüş. Zaten yaralı kısmı sadece kanayan başı. Birde evlerini bildiğim için mesafelerin çok kısa olduğunu söyleyebilirim. Sen inanmadın galiba ama maalesef gerçek. Olayı ben görmedim ama hergün gördüğüm samimi iş arkadaşımın da bu konuda hikaye uydurup etrafta anlatmayacağına göre. Keşke gerçek olmasaydı.

4/6/07 9:48 ÖÖ  
Blogger Nakhar said...

anneme de yeşil ışık yandığı halde bir motosiklet çarpmıştı dizinde ve çenesinin altında iki adet yumru oluştu yakında ameliyat olacak...

çarpan kişilerde ehliyet filan da yoktu annem aptallık edip söylemedi polise

telefon numaramızı alıp ben size yardım ederim dediler o telaşta annemi hastaneye götürüp bıraktılar sadece...

6/6/07 2:36 ÖS  
Blogger Yaz said...

Nakhar bu olayın üzerinden ne kadar geçti bilmiyorum ama çok geçmiş olsun. Annene çarpan yine insaflıymış en azından hastaneye bırakmış :(

6/6/07 3:27 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home

Free Counters
--------------------------------------------------------------------------------
eXTReMe Tracker
-------------------------------------------------------------------------------