Lilypie 1st Birthday Ticker

22 Şubat 2007

Şükretmek...

Geçen gece rüyamda çok sevdiğim bir arkadaşımı çok sıkıntılı gördüm. Dün aradım hemen. Gerçekten sıkıntılıymış. Anlattı biraz. Hani bazıları vardır ya sanki başının üzerine kara bir bulut yerleşmiştir ve o kişinin güneşi görmesine bir türlü izin vermez. Bu arkadaşım aklıma geldiği zaman, hayal gücümün uydurduğu bu kara bulutu da görürüm hep başının üstünde. Çünkü bildim bileli bir sürü sorun, dert, sağlık problemi, maddi sıkıntılar, ailevi sıkıntılar, sevdiklerinin acı kaybı... maalesef bunların hepsini yaşadı ve bir türlü o güneşli pırıl pırıl havayı göremedi.

Hemen arkasından bir başka yakın arkadaşımı aradım. Onun durumu daha da içler acısı. Minicik yavrusu daha 6 aylıkken, masum bir bebeğe yakışmayacak bir hastalığı çıktı ortaya (ben özellikle o hastalığı hiç kimseye yakıştıramam zaten). Aylardır hastanelerdeler. Arkadaşım bir ara dedi ki, ne olur bana güzel bir şeyler anlat. Çok ihtiyacım var. Neler oluyor dışarıda. İnsanlar nasıl yaşıyor?Geziyorlarmı?. Biz aylardır hastanede olduğumuz için, bunların hepsini unuttuk. Sanki hastanede doğmuşuz gibi hissediyorum dedi. Sevgililer gününü sordu, insanların nasıl kutladıklarını merak etti. İçinin yangınına iyi gelecek şeyler hayal etmek istedi belkide o an. Benim neler yaptığımı sordu ısrarla. Velhasıl cevaplaması çok zor, benim canımı acıtan sorular sordu. Nasıl anlatabilirim ona, bugünlerdeki tek sıkıntımın vakitsizlik olduğunu, yada ne bileyim planlarımın yatmasına sinirlendiğimi, kocamın yoğunluktan dolayı birkaç saat geç gelmesine bozulduğumu, kurumuş çamaşırları yerlerine kaldıramadığım için huzursuz olduğumu, sabahları erken kalkmanın sinirlerimi bozduğunu... nasıl anlatabilirim. Telefonu kapatınca ilk yaptığım şey şükretmek oldu.

Yazdıklarımla kimsenin içini karartmak değil amacım. Yazdım, çünkü elimizdeki nimetlerin farkındamıyız bir düşünelim istedim. Şükredebildiğimize bile şükretmek lazım...

Sevgilerimle...

14 Comments:

Blogger Gamzeli said...

Çok doğru, bende bunları okuduktan sonra halime şükrettim...Bizler lüks içinde yaşayan insanlarız o kişilerin durumlarını okuduktan sonra...

22/2/07 12:08 ÖS  
Blogger Yaz said...

Gamzelicğm gerçekten o kadar problemi olan insanlar var ki bizim sıkıntılarımız hiç kalır.

22/2/07 12:13 ÖS  
Blogger ciceklibahce said...

Her zaman şükretmek lazım yaşadığımız bu günlerimize:)

22/2/07 6:01 ÖS  
Blogger zeyno said...

Yazcım, o kadar haklısın ki, yazdıkların beni çok duygulandırdı..Yaşadığımız her saniyeye şükretmek gerekiyor....

22/2/07 6:06 ÖS  
Blogger KUGUU said...

Hergun sukretmeliyiz. Herkes bir sey yasiyor, kimse sanmasinki digerleri dertsiz tasasiz. Kimininki kucuk, kimininki buyuk- belki ileride tersi olacak ama yine de heranimiza sukretmeliyiz.

23/2/07 10:25 ÖÖ  
Blogger Yaz said...

Çiçeklibahçe kesinlikle :)

Zeynocum bende çok etkileniyorum bu arkadaşlarımla konuşunca. O yüzden buraya yazmak istedim :(

Kuğuucum kesinlikle herkesin kendince bir derdi var ama bazen birinin dert dediği diğerine göre çok önemsiz olabiliyor. Örneğin çaresi olmayan derdi olan birine, kalkıpta benim birkaç kilo fazlam var bunu dert ediyorum dersen acı gözlerle bakar sadece. Allah herkese yardım etsin.

23/2/07 11:12 ÖÖ  
Blogger renkler said...

Şükürler olsun Allah'a... Her şeyin başı sağlık. İnşallah o yavru iyileşir. Bazen küçük şeyleri ne kadar büyütüyoruz. Varsın erken kalkalım, varsın ütüler biriksin, varsın ev biraz kirli olsun, varsın işler stresli olsun, varsın kilolu olalım ama ailemizin sağlığı iyi olsun, onlar hep yanımızda olsun, huzur mutluluk olsun... Hep ufak şeyleri büyütmeyim diyorum. Eskiye göre bunu daha iyi başarıyorum ama bazen de moralimi bozuyorum boşuna...

23/2/07 11:57 ÖÖ  
Blogger Yaz said...

Renklerciğim bende gereksiz şeyleri bazen çok takıyorum kafama ama artık yapmamaya çalışıyorum. En önemlisi sağlık. İnsan böyle örnekler görünce bunu daha iyi anlıyor.

23/2/07 5:56 ÖS  
Blogger ceyda'nın tükkanı said...

Ben de hergün şükrederim ve çocuklarıma da öğretmeye çalışıyorum. Gerçekten küçücük bir umut bile olsa buna sarılmaya ihtiyacı olan insan öyle çok ki. Allah kimseye çaresi olmayan dert vermesin.

23/2/07 7:10 ÖS  
Blogger kurunane said...

harika bir yazı olmuş canım. gerçekten şükürler olsun herşey için.

23/2/07 9:53 ÖS  
Blogger Ayçiçeği said...

Arkadaşının yaşadıklarına üzüldüm. İnşallah iyileşir de bebek, güzel günlere kavuşurlar.
Ben her gün ve gece çocuklarımın, eşimin, ailemin ve kendi sağlığım için, yaşadığım hayat için, kısacası her şey için şükrediyorum.
Sağlık herşeyden önemli ve ne yazık ki bozulduğunda değerini daha iyi anlayabiliyoruz.

23/2/07 11:48 ÖS  
Blogger KUGUU said...

YAZcgm simdi bir sukur daha mesela: iyi ki varsin, varsiniz!
Bana yaptigin yasgunu pastam olaganustu guzel, koysana "eserini" buraya:)

24/2/07 5:18 ÖS  
Blogger nimetin.blogspot.com said...

koca koca dertlerin yanında kendi çıkmazlarımız bazen ne kadar abuk sabuk geliyor insana değilmi? arkadaşına selamlar.

nimet

24/2/07 8:56 ÖS  
Blogger Yaz said...

Arkadaşlarım hepinize yorumlarınız için teşekkür ediyorum ve bol şükürlü bir hayat diliyorum :)

26/2/07 1:45 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home

Free Counters
--------------------------------------------------------------------------------
eXTReMe Tracker
-------------------------------------------------------------------------------