Lilypie 1st Birthday Ticker

12 Şubat 2007

İş, güç, rutin hayat

Beni merak edip arayıp soran siz canım arkadaşlarıma çok teşekkür ederim. Yeni görevime henüz başlamadım ama şuandaki işleri devretme aşamasında olduğumdan yoğunluk hat safhada. Sizleri çok özledim onu da belirteyim.
İşlerin dışında rutin hayat devam ediyor. Evde de dinlenemiyorum artık. Temizlik perisi çarptı beni herhalde. Hayır her zaman düzenli ve temizliğe önem veren biri olmuşumdur ama bu aralar beş dk. bile oturamıyorum. Tam bir oturayım şöyle ayağımı uzatayım diyorum hoop aklıma yapılması gereken bir şey geliyor. Kalkıyorum hemen. Kendimi frenliyemiyorum. Hayır eşimde dağınık biri değil ki aksine biryerde birşey görse benden önce halleder. Yapacak hiç bir şey bulamazsam mutfağa girip ya kurabiye ya pasta bişey yapıp çıkıyorum. Yok yaptığımı yemiyorum Allahtan. Ya birilerine ikram ediyorum ya da arkadaşlara felan götürüyorum.
Mesela yatmadan önce o kadar çok ıvır zıvırla uğraşıyorum ki, bir bakıyorum bir saat geçmiş.
Akşamdan kıyafet hazırlama alışkanlığım vardır. her şeyi hazırlıyorum yatmadan önce. Yattıktan sonra kemer hazırlamadığım aklıma geliyor ve kalkıp uygun kemer bulup kıyafetlerimin yanına koyuyorum. Sabah alsam kemeri ne olur sanki ama yok illa hazır olacak. Sonra yine tam yatıcam bir bakıyorum koltuk minderleri yamuk yumuk. Haydaa onlarıda düzeltmeden yatamam şimdi deyip puf puf yapıp yerlerine koyuyorum. Sonra bir bakıyorum yarın giymeyeceğim Kaban portmantoda (böylemi yazılıyordu bu?) asılı. Hemen onu yerine kaldırıyorum. Sonra uygun çanta hazırlamadığım aklıma geliyor hemen onu hallediyorum vs. vs. Saate bir bakıyorum ki gece yarısı olmuş. Yorgun argın yatıyorum.
Şimdi aklıma geldide evi her daim derli toplu tutma alışkanlığı bana annemin mirasıdır :) daha genç kızlığa yeni adım attığım dönemlerde :P annemden arkadaşlarla dışarı çıkmak için bir şartla izin almıştım. Annem o gün bir arkadaşına gidecekti ve ben de evi pırıl pırıl temizleyip öyle çıkacaktım (annemde çok uyanıkmış :)). Neyse annem çıkar çıkmaz ben aceleyle şöyle bir üstten üstten toz alıp süpürüp bulaşıkları yıkadım ne kadar çabuk bitirirsem o kadar çabuk çıkarım mantığıyla :) Temizliğe ayıracağım zamanı kendi süsüme püsüme ayırdım ve çıktım. Eve döndüğümde annemden sağlam bir fırça yemiştim :) hemde ne fırça :) hatta bulaşıkları yıkadıktan sonra ocağı ciflemediğim! için çok ama çok kızmıştı. Sebebi de annem gelirken yolda bir arkadaşına rastlasa, kahve içmeye bize çağırsa, arkadaşıda gelse, annem kahve yapmak için mutfağa girse, arkadaşı da peşinden mutfağa girse rezil olurmuş :) senaryoya bak :) annemin fırçasından sonra, o gün bu gündür markete bile gitsem evin her yerini kontrol edip öyle çıkar oldum :) evet acı bir tecrübe ama güzel bir alışkanlık. Neyse lafı ne çok uzatmışım. Ne diyordum ? Haa özledim ben hepinizi…

20 Comments:

Blogger KUGUU said...

Eeeee bir sor bakalim YAZcgm ben seni ozlemedim mi? Hem deee cooooooooooooooook!
Temizlik ve hazirliklari da lutfen takinti haline getirmemeye calis- bunun sonu yok cunku. Seni nihayet gordugume sevindim.

12/2/07 5:25 ÖS  
Blogger Annelog Atölye said...

Sert ama etkili bir uyarı olmuş annenin tepkisi Yaz:)

12/2/07 5:33 ÖS  
Blogger Yaz said...

Kuğuucğm dur demezsem takıntı olmaya ramak kaldı :)ama çok yoruluyorum ben artıkkk kendimi düşünmem lazımm.

Annelog sorma 30 yaşına geldim, o fırçayı bugün yemiş gibiyim o derece yani :)

12/2/07 5:39 ÖS  
Blogger ERDIL said...

Bu günlerin tadini cikar.Aile kalabaliklasinca ona da pek firsatin kalmiyacak.Dimi bazen ben hanima derdim kendini niye böyle helak ediyorsun diye.Belki o da zamaninda Annesinden böyle bir anisi oldugu muhakkakdir.

12/2/07 11:07 ÖS  
Blogger Yaz said...

Erdil baba haklısınız aile kalabalıklaşınca ne yapıcaz bilmem. O zaman da 5 dk. otursam derim herhalde:) eşinizin de vardır mutlaka annesinden kazandığı alışkanlıklar :) ama yinede yıpratmamak lazım kendimizi.

13/2/07 8:43 ÖÖ  
Blogger nes-kafe said...

kız valla akşam yatarken yaz napiyor acaba dediydim kendi kendime. iyi olmana sevindim. yaa temizlik yap yap nereye kadar. bence hemen kendini tedavi et cok fena olursun sonra :)

13/2/07 10:32 ÖÖ  
Blogger renkler said...

Canım ben de nerede bu kız diyordum... Özledik seni...

Şu temizlik hastalığı kesinlikle annelerden geliyor. Beni sıktı sıktı, şimdi onun düzenini beğenmez hale geldim. Ama kendimize eziyet çektiriyoruz. Benim şu hastalığımın uzun sürmesi hep temizlik sevdasından oldu. Kendimi yormayayım, terlemeyeyim diyorum ama olmuyor. Bazen boşverrrr diyorum ama rahat edemiyorum...

13/2/07 10:47 ÖÖ  
Blogger Yaz said...

Nescim şekerim bende haftasonu seni andım valla. 10 şubatta toplanılacaktı naptınız buluşabildinizmi? haftasonu aklıma geldi birden.
Evet kendimi biraz frenlemem lazım hakikaten çok yoruluyorum yaa.


Renklercim aslında boşver demek gerekiyor bazen. Bünyeye bu kadar zarar verilmez valla. Artık hiçbir koşulda dinlenmiş hissedemiyorum kendimi. Allah korusun bir sağlık problemi çıkacak diye korkuyorum.

13/2/07 11:21 ÖÖ  
Blogger Gamzeli said...

bizde seni çok özledik yaz'cım...uzun zaman oldu görüşmeyeli...
temizlik konusuna gelince bende aynıyım, boşver daha iyi evi pislik götüreceğine temiz olsun...

13/2/07 3:01 ÖS  
Blogger Yaz said...

Gamzelicim zaten bir kere ipin ucunu bırakınca toparlaması zor olur :) fazla abartmadan ölçüsünde yapmak lazım herhalde.

13/2/07 3:37 ÖS  
Blogger ceyda'nın tükkanı said...

Yaz sorma eskiden pek rahat davranıyordum surada 2 haftadır evdeyim diye elimde toz bezi ile gezer oldum:))) Cok fena takıntı kendini kurtar derim benim halime kızlar bile acımaya başladı:)) Annenin senaryosuna bittim benim kızlara denesem yutarlar mı acaba:)))

13/2/07 5:28 ÖS  
Blogger Yaz said...

Ceydacğm şimdiki kızlar biraz zor yutar sanırım :) ama sen şansını dene istersen :)

13/2/07 5:44 ÖS  
Blogger kurunane said...

benimde içim eriyor öyle olmak için ama olamıyorum. 2.5 ve 6 yaşında 2 çocukla, pardon pardon diğeride 35 yaşında 3 çocukla olmam mümkün değil.

14/2/07 9:40 ÖÖ  
Blogger Yaz said...

Nanecim hoşgeldin özledik seni :) senin zaten yeterince işin var birde evin ıvırı zıvırıyla uğraşırsan delirirsin herhalde. Boşver arkadaşım bırak dağınık kalsın :)

14/2/07 9:55 ÖÖ  
Blogger Ayçiçeği said...

Ben de ne yazık ki yatmadan önce her yeri takıntılı bir şekilde toplarım. Sabah uyandığımda her yer düzenli olunca daha rahat ediyorum. Bir de huy işte :)
Bir yere gideceksem de mutlaka evi derli toplu bırakırım senin gibi. Yorgun argın döndüğümde bir de ev işi çıkmasın diye.

14/2/07 5:11 ÖS  
Blogger ciceklibahce said...

Bende de var o takıntılar!! Ama ben yapıyorum oğlan bozuyor!! Evden çıkmadan evi toplu bırakmayı çok severim. Elimden geldiğince de yapmak isterim. Bana da eminim annemden geçmiştir o da öyle çünkü:)
Sana kolay gelsin:))

15/2/07 1:23 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

Ayçiçeği evet sabah kalkınca evi düzenli bulmak gerçekten güzel oluyor :)birde insanın içi rahat ediyor öyle olduğunda.

Çiçeklibahçe sen bence hiç yorma kendini. Nasıl olsa dağıtan birileri var :) bizde dağıtanda yok :) şaka bir yana biraz boşvermek lazım aslında. Herşey dozunda olmalı.

Yaz

15/2/07 9:51 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

Bu arada kendi postuma yorum gönderemiyorum :(

15/2/07 9:52 ÖÖ  
Blogger Yaz said...

Bu yorum yazar tarafından silindi.

15/2/07 11:48 ÖS  
Blogger Yaz said...

deneme

16/2/07 12:40 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home

Free Counters
--------------------------------------------------------------------------------
eXTReMe Tracker
-------------------------------------------------------------------------------