Lilypie 1st Birthday Ticker

19 Şubat 2007

Haftasonu ve ilk pastam



Haftasonum çok iyi geçti. Evet eşim çalışmadı ve çok güzel 2 gün geçirdik. Cumartesi günü Eminönü' ne gittik. Ben ne zamandır uğramak istediğim Fermo ve Nüans a uğrayıp şeker hamuru ve gıda boyaları aldım. İçeri girdiğimde çok heyecanlandım çünkü yüzlerce pastacılık ekipmanları, süslemeler, her şekilde kalıplar inanılmaz güzel malzemeler vardı ve hepsini almak istedim :) Fermo ve Nüans ı Pastacı Burcu' dan öğrendim. Pasta ve pastacılık malzemeleri satıyorlar. Böylelikle ilk şeker hamuru denememi yapmış oldum. Buradan Burcu Hanım' a tekrar teşekkür ediyorum bilgilerini paylaştığı için.

Gelir gelmez gül ve yaprakları yaptım. Pazar günü de pastayı hazırladım. O gün arkadaşımın eşinin doğum günü olduğunu öğrendim ve pastayı alıp onlara gittik. Bu pastayı benim yaptığıma inanamadılar. Bu çok güzel bir duygu :) Böylelikle pasta da yerini bulmuş oldu:)


Pastanın dışında birde yemek yapmakla uğraşınca, pazar günü mutfaktan çıkamadım diyebilirim. 2 gün yine çok çabuk geçti.

Herkese mutlu haftalar dilerim...

24 Comments:

Blogger ERDIL said...

Ruhun istirahati sanattan gecmezmi.YAZ KIZIMIN YAPTIGI DA BUNUN BIR ÖRNEGI BRAVO KIZIMA RESIM GIBI:SENI TESVIK ETTIGI ICINDE BURCU KARDESIME BENDE TESEKKÜR EDERIM:

19/2/07 1:12 ÖS  
Blogger kurunane said...

yaz'cığım süper olmuş yaa. bende burcunun yaptığı pastalara hayranlıkla bakıp hep şeker hamuruyla pasta yapmak istedim. sanırım öyle resimlerde göründüğü gibi kolay değil herhalde. ama sen çok başarılısın gördüğüm kadarıyla. şimdi doğumgünü olup ta senin arkadaşın olmak varmış :)

19/2/07 1:21 ÖS  
Blogger Yaz said...

Erdil Babacım çok teşekkür ederim :) gerçekten bu pastayı yaparken ruhum dinlendi. En zevkli kısmı da tamamladıktan sonra karşısına geçip seyretmek :)

19/2/07 1:48 ÖS  
Blogger Yaz said...

Kurunane' cğm

Elim bu tür süslemelere yatkındır. Ben çok fazla zorlanmadım. Tabi ustalar için çok basit bir pasta olabilir ama benim için çok kıymetli :) Sende dene bence. Hem doğumgününde seve seve yaparım. Sen tarihini söyle yeter :)

19/2/07 1:51 ÖS  
Blogger Ayçiçeği said...

Pasta harika olmuş. Ellerine sağlık. Ben de Burcu'nun yaptığı işleri hayranlıkla takip ediyorum. Ama daha cesaret edemedim. İlk pastan bu kadar güzel olduysa, bu işi ilerlet derim:)
Benim de canım pasta yapmak istedi şimdi. Çok zor muydu? Şeker hamuru hazır mı satılıyor?
İçini neli yaptın? Valla süper olmuş :))

19/2/07 2:19 ÖS  
Blogger zeyno said...

Hımmm, çok güzel görünüyor ellerine sağlık, ben de istiyoruuum:)))

19/2/07 2:33 ÖS  
Blogger Yaz said...

Ayçiçeği' cğm dene bence. Gerçekten çok zevkli. Ben şeker hamurunu eminönü fermo dan aldım. 1 kg lık paketler halinde satılıyor. Birde gıda boyaları aldım renklendirmek için. ama bir dahakine şeker hamuru malzemelerini alıp kendim yapmayı düşünüyorum. İçinin fotoğrafını çekmek isterdim ama arkadaşlara götürdük ve foto makinam yanımda değildi. İçini kakaolu kek, krema, aralarında antep fıstıklı yaptım. Beğenmene sevindim :)

19/2/07 2:51 ÖS  
Blogger Yaz said...

Zeynocum ah yakın olsakta toplansak neler yaparım ben size :) buda bir şeymi :)

19/2/07 2:52 ÖS  
Blogger Gamzeli said...

harika!!!!!
Hemde inanılmaz...Çok güzel olmuş ellerine sağlık, eşinle birliktede geçirdiğin için hafta sonunu sevindim,iyi olmuş..
sana da iyi haftalar :)

19/2/07 2:58 ÖS  
Blogger Yaz said...

Gamzelicim beğendiğine çok sevindim :)evet haftasonunu eşimle geçirmek çok iyi geldi. Çalışacağını düşünürken güzel bir sürpriz oldu bana :)

19/2/07 3:08 ÖS  
Blogger renkler said...

Süper! Cidden harika olmuş, hem de ilk denemen olduğu düşünülürse. Güller çok gerçekçi, ana renk çok orjinal bir seçim. Koyu renkleri pastalarda çok sevmediğim halde inan bayıldım. Çok zevkli olmalı. Ben de hep düşünüyorum ama sabrım izin verir mi bilemiyorum:-) Şeker hamurunu renkli renkli mi aldın, gıda boyası ile mi elde ettin? Bir de çok yapışan bir hamur mu? Yeniyor mu? Bir de buzdolabına konmuyor diye duymöuştum doğru mu? Çok soru sordum ama merak işte:-)

19/2/07 5:32 ÖS  
Blogger Yaz said...

Renklercğm şeker hamurunun renkli olanları da var ama ben beyaz olanını aldım ve gıda boyalarıyla kendim renklendirdim. Çok sert bir hamur fakat elime alıp gıda boyasını yedirmeye çalışırken yumuşadı ve oyun hamuru kıvamına geldi. Gül ve yaprakları yemedik. Ama pastanın üstünü daha ince şeker hamuruyla kapladığım için onu yiyebildik. Kalın olanlar pek hoş olmuyor. Birde üst kaplaması arkadaşlara götürürken arabanın kaloriferinden olduğunu tahmin ediyorum ne yazık ki eridi. Yemek daha kolay oldu :)dolaba konulmadığını duymuştum bende o yüzden koymadım.

19/2/07 5:39 ÖS  
Blogger gazel vakti said...

Yaz Eminönü sık gittiğim bi yer ne taraf düşüyor bu fermo ve nüans ben bide Burcu'nun katıldığı programı seyrederken kesin bu bloggerdır demiştim kim olduğunu bilmeden.Ve süper şeyler yapmıştı.Şimdi bende heveslendim. Demek sadece bu tür şeylerin satıldığı bi yer var.

20/2/07 8:07 ÖÖ  
Blogger ceyda'nın tükkanı said...

Ellerine sağlık ne kadar güzel görünüyor. Ben de Ankara'da bir yer bulmuştum ama çok fazla malzeme yok Eminonundeki gibi. Evde malzemeler tamam da bakalım ne zaman yapabileceğim:)))

20/2/07 10:10 ÖÖ  
Blogger teyzenteyfik said...

merhaba,
eline saglik demeden gecemedim, cok güzel görünüyor pastan.

20/2/07 1:12 ÖS  
Blogger Yaz said...

Gazel fermo, eminönü kahve dünyasının yanında desem bilirmisin acaba ? :) çünkü tarif edecek kadar bilmem ben oraları. Eşimle gider gezeriz hep. Nüans da daha içerilerde bir yerde. Ama pastaci nin bloğunda bu firmaların adres ve telefon bilgileri var bir bak istersen.

20/2/07 1:51 ÖS  
Blogger Yaz said...

Ceyda' cğm e malzemende varmış ne duruyorsun :) bence hemen yap evdeyken. Pasta yapmak çok zevkli gerçekten de.

20/2/07 1:53 ÖS  
Blogger Yaz said...

Teyzenteyfik,
Merhaba. Çok teşekkür ederim. Beğenmene sevindim :)

20/2/07 1:54 ÖS  
Blogger ciceklibahce said...

Bende çok beğendim:)) Harika olmuş!!

20/2/07 5:09 ÖS  
Blogger Yaz said...

Çiçeklibahçe' cğm çok teşekkür ederim :)

20/2/07 5:54 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Pasta enfes olmuş,çok harika görünüyor ellerinize sağlık...
www.denizesintisi.com

20/2/07 8:30 ÖS  
Blogger Yaz said...

Ebru Hanım çok teşekkür ederim. Beğendiğinize sevindim :)

21/2/07 9:10 ÖÖ  
Blogger KUGUU said...

YAZcgm sana inanamiyorum marifetli guzelim benim:)) nasil yani falan oldum okurken.
Hayatim 2 gun sonra benim yasgunum:)
Birseydemedim ben.

21/2/07 10:26 ÖS  
Blogger Yaz said...

Kuğuu' cğm doğumgününmü gerçekten? ehhhee ilk ben kutluyorum o zaman:) Canım benim iyi ki doğdun :) Kuğuu' cğm gerçekten sana d.günü pastası yapmayı çok isterim:)

22/2/07 9:00 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home

Free Counters
--------------------------------------------------------------------------------
eXTReMe Tracker
-------------------------------------------------------------------------------