Lilypie 1st Birthday Ticker

22 Ocak 2007

Zengin olmuş ama insan olamamış

Şimdi diyeceksiniz bu ne başlık böyle ama eminim olayı anlatınca bana hak vereceksiniz. Geçenlerde içinde cami olan bir sokakta şahit oldum bu olaya ve hala aklıma gelince sinir oluyorum. Şöyle ki; camide cenaze var dolayısıyla kalabalık bir cemaat toplanmış. Sokağa en pahalısından Mercedes arabasıyla, 65 yaşlarında bir beyefendi! Girdi. Yanında da aynı yaşlarda biri daha oturuyor. Bu amcamız sokağa girdi baktı ki kalabalık. Çok sinirlendi, ısrarla kornaya basmaya başladı. Hatta cenazeye gelen birkaç bayanı indiren öndeki arabaya çok sinirlenip acele etmesini sağlamak için saygısızca el kol hareketleri yaptı. Bayanların inmesini beklemeye kadar sabrı olmadığı için geri geri sokaktan çıkmaya çalıştı. Adamın davranışları başından beri bana itici geldiği için izliyorum ister istemez. Sonra geri giderken arabasının sola çektiğini fark ettim :) sol tarafta park halinde duran, muhtemelen cenazeye gelmiş olan Şahin markalı arabaya garccc diye sürttü arabasını. Hakikaten çok şiddetli bir garcc sesi çıktı. Sonra arabasını Şahine öyle bir yasladı ki, çıkabilmesi için ileri alması gerekti ve bir garccc sesi de ileri alırken çıktı. Sonra ne kendi arabasına ne de çarptığı araca bakmadan çekip gitti. Öyle sinirlendim ki hiçbir şey yapamadım. O günden beri kendime kızıyorum. En azından plakasını alıp çarptığı aracın camına yapıştırabilirdim. Çünkü çarptığı araçta en az ikibin liralık hasar vardı. Yazık değil mi. Sadece aynaya zarar verseydi yada çok az bir hasar olsaydı belki bu kadar üzülmezdim ama arabadaki çizik çok büyüktü. Belki kendisi zengin ve altındaki son model arabaya acımıyor ama herkes öyle değil. Şahin araba da öyle bakımlı öyle temiz bir arabaydı ki demek ki sahibi aracına özen gösteriyor, kıymetini biliyor. Mercedesli kişi için arabaya verilen para önemli değil belli ki. Çünkü parmağındaki koca taşlı altın yüzüklerden giyim kuşamından arabanın markasından çok parası olduğu belliydi. O arabanın şöforü olamayacak kadar yaşlıydı ve zaten şoför olsa inip bakardı. O paraları kolay kazandı belli ki. Çünkü alnının teriyle kazansa en azından kendi arabasına bakmak için durup inerdi. Ne oldum değil ne olacağım demeli. Belki şahinin sahibinden öyle bir beddua almıştır ki kendi bile ne olduğunu anlamadan hayatı ters dönebilir. Bu para konusunda olmaz da sağlık konusunda olur hiç belli olmaz. Kimsenin hakkını yememek lazım bu dünyada. Çünkü birde öbür dünya var.


Oh bee rahatladım :)

14 Comments:

Blogger kurunane said...

''güzellik bir sivilceyle, zenginlik bir kıvılcımla''

bazan bilmemne fabrikası yandı, zarar şu kadar falan diye haberlerde izleriz ya, sonra ''vah vah, tühh'' diye üzülürüz.

oysa Allah'ın hikmetinden sual olunmaz.

22/1/07 4:16 ÖS  
Blogger ciceklibahce said...

Çok üzüldüm Şahinin sahibine:)

22/1/07 4:20 ÖS  
Blogger Yaz said...

Kurunane cğm kesinlikle katılıyorum sana. Bazen vardır bir bildiği deyip dediğin türden olayların üstünde fazla durmamak gerekiyor. Ben de durumuna acıyıp üzüldüğüm, sonra da arkasından çok farklı olayların çıktığı bir kaç kişi tanımıştım.

Çiçeklibahçecğm bende üzüldüm. İnşallah en azından kaskosu vardır :)

22/1/07 4:30 ÖS  
Blogger Ayçiçeği said...

Yaz'cğm, durumu özetleyen çok güzel bir başlık atmışsın. Ben de üzüldüm Şahin'in sahibine. Ne olurdu inip numarasını yazsaydı. Zaten sigortalıdır o Mercedes. Sigortalar işi bitirecekti.
Ama adamın cenazedeki ölüye bile saygısı yokmuş ki, kime olsun. Bulur o cezasını merak etme.

22/1/07 4:48 ÖS  
Blogger Yaz said...

Ayçiçeği' cğm, kesinlikle Mercedes in sahibine o para dokunmazdı bile ama Şahin' in sahibi için çok önemli olabilir. Dediğin gibi ölüye bile saygısı olmayan bir insanmış :(

22/1/07 4:51 ÖS  
Blogger renkler said...

Canım kendine kızma çünkü plakayı yazmış olsaydın bile bir işe yaramazdı, adam ispat edemezdi. Biz de bir sabah oldukça işlek bir yere ki hep park ettiğimiz yerdir park ettik. Geldiğimizde ön camda bir not vardı. Arabanıza çarpıp kaçan arabanın plakası, markası şu diye. Nir baktık arkada bir çizik var... Hiç birşeyi ispat edemeyeceğimiz için Allah'a havale etmekten başka birşey yapmadık. İnsanlar böyle şuursuz işte...

22/1/07 7:51 ÖS  
Blogger Yaz said...

Renklercim gerekirse şahitlik bile yapabilirdim. Hatta yanımda annem vardı o bile yapabilirdi. Kesinlikle çok saygısız ve şuursuz insan var etrafta. Allah hepimizi korusun bunlardan.

23/1/07 8:23 ÖÖ  
Blogger Gamzeli said...

İşte insanlar böyle...Şu anlam çıkıyor bu yazıda
Tok açın halinden ne anlar...

23/1/07 12:34 ÖS  
Blogger ERDIL said...

Yazini zevkle okudum.En acisi artik cenazeye insanliga bile saygi kalmamis.Acaba diyorum burada böyle bir sey olsaydi ne olurdu.Bu durumu gören birileri hemen plakayi polise verirdi öyle mahkemeye sahit olmasi filan uzun bir prosödür olmazdi.Polis hemen arabayi bulur her iki arabadaki hasari özlestirir artik sahide bile ihtiyac kalmazdi.Gelelim mercedes li amcaya yapmis oldugu hasari bildirmedigi icin suctan kacmis olmasi nedeniyle ehliyeti elinden alinir.Okkali bir para cezasi yer.Ilerde mahkemin verecegi kararla ehliyetine ne zaman kavusabilecegi belli olurdu.Bu arada ehliyetsiz araba kullandigi tesbit edilirse hapise girerdi.Yasli oldugunu yazmistin.Demekki gözleri ve sinir sistemi eskisi gibi olmadigi polis tarafindan yaptigi kaza ile özlestirilir.Tekrar ehliyetine kavusabilmesi icin onlarin gösterecegi yerden rapor almasi gerekir.Belki de kendisine bundan sonra ancak su kadar sürrat yapabilen bir araba kullanmasi gerektigi ehliyetine islenirdi.O adam burada yasasaydi daha basina neler daha gelecegini yazmaya kalksam.Kizimin yazdigi yazinin 3 misli olurdu.Iyiki burasi gibi degil tam bir hürriyet var.
Burasi hürriyetlerin kisitlanmis bir ülkesi ufacik bir carrt adamin basina neler getiriyor.
Sevgiler kizima.

23/1/07 1:28 ÖS  
Blogger Yaz said...

Gamzeli evet o adam için paranın önemi yok belki ama diğeri kıt kanaat geçinen biri olabilir. Dediğin çok doğru tok açın halinden anlamaz :(

23/1/07 1:59 ÖS  
Blogger Yaz said...

Erdil Babacım inan bende senin yorumunu zevkle okudum. Benim için sanki masallar ülkesinden bahsediyorsun gibi. Biz bu kadar adaletli çalışan bir adalet sistemini ancak ya masallarda yada rüyalarda görürüz herhalde. Vay halimize...

Sevgiler

23/1/07 2:03 ÖS  
Blogger Ayçiçeği said...

Yaz'cğm, sobeledim seni :))
Bloguma bir uğra :)

23/1/07 3:58 ÖS  
Blogger Ayçiçeği said...

Yaz'cğm, sobeledim seni :))
Bloguma bir uğra :)

23/1/07 3:58 ÖS  
Blogger Yaz said...

Ayçiçek' cğm düşünmeye başladım bile :)

23/1/07 10:07 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home

Free Counters
--------------------------------------------------------------------------------
eXTReMe Tracker
-------------------------------------------------------------------------------