Lilypie 1st Birthday Ticker

25 Ocak 2007

Söylesem Tesiri Yok, Sussam Gönül Razı Değil

Geçtiğimiz Salı akşamı 22:00 de show tv de yayınlanan Kan Uykusu belgeselini izlediniz mi? Ben izledim. Daha önce video sitelerinden de izlemiştim. 2. bölümü yine aynı kanal ve saatte haftaya Salı günü yayınlanacak. İzledim ama hala kocaman bir düğüm boğazımda. Neler çekti bu ülke. Ne genç canlar gitti. Neden diye sormadan edemiyor insan. Neden biz?

Belgeselden birkaç alıntı;

Resimdeki şehit annesi anlatıyor; (aklımda kalan haliyle yazıyorum. Cümleler tam olarak böyle olmayabilir)
-Oğlum şehit olacağını önceden hissediyordu. Hatta bana, “anne ben Allah'ın izniyle şehit olacağım. Sakın arkamdan ağlama. Bana söz ver” dedi. Bende ağlamayacağıma dair söz verdim. Şehit olduğunu öğrenmeden bir gece önce, rüyamda birini gördüm. Bana “başına büyük bir felaket gelecek ama sen sabırlı olacaksın” dedi ve Arapça sabır duası okuyup yüzüme üfledi. Aklıma oğlumun öleceği hiç gelmedi. Yanı başında beklediğim hasta anneme bir şey olacak diye düşündüm. Yatağımdan kalktım pencereyi açtım ve Allah’ım bana sabır ver dedim. Ertesi gün oğlumun ölüm haberi geldi. Hiç ağlamadım. Vatan sağolsun…


Osman Pamukoğlu paşanın sözlerini hayranlıkla dinledim.
Öldürülen teröristlerin toplu halde fotoğrafını çekmek isteyen gazeteciye;
- Ben askerlerime leş toplatmam! analar bu evlatlarını leş toplasınlar diye göndermedi buraya. ben geldim ve görevimi yaptım. Onlar yerlerinde kalacaklar. Çok istiyorsan git kendin topla ve çek fotoğraflarını.


1993-95 tarihleri arasını konu alan bu belgeseli her Türküm diyen insan evladı izlemeli. Hafıza problemimiz olduğu için sık sık izlemeli. İzleyip unutmamalı, bu ülke üstünde ne oyunlar döndü, dönüyor, dönecek...

İlgili Linkler:

http://www.youtube.com
http://kanuykusu.skyturkonline.com/

12 Comments:

Blogger renkler said...

Şehit anasının söyledikleri içimi burktu. Vatan sağolsun diyor hala.... Bunu kaç kişi gönülden söyleyebilir. Amerikadan çocuklarını Vietnama, sonra da Iraka yollamış Amerikalı anneler söyler mi acaba? Söylemeye hakları da yok. Biz vatanımızı savunuyoruz burada, gerekirse öleceğiz tabi... Bu dönemde aslında milliyetçiliğimizin artması gerek (ama asla ırkçılık anlamında değil, Atatürk milliyetçiliği anlamında) Birbirimize daha çok bağlanmalıyız.

26/1/07 8:38 ÖÖ  
Blogger Yaz said...

Milliyetçiliğimizin artması gerektiğine kesinlikle katılıyorum ama insanlar herşeyden o kadar bihaber ki bazen umutsuzluğa kapılıyorum. Herşey iş, para, gezmek, güzel giyinmek, güzel yemekler yemekmiş gibi davranıyor çoğu insan. Kanı dökülen şehitlerimiz kimin için canını verdi. Bizler için değilmi? Kanlarının hakkını ödemeliyiz.

26/1/07 10:04 ÖÖ  
Blogger Gamzeli said...

Ayyy okurken tüylerim diken diken oldu içim bir tuhaf oldu, Benim 14 yaşındaki kardeşimde anneme hep öyle söyler aklıma o geldi allah yardım etsin :((((

26/1/07 11:01 ÖÖ  
Blogger Yaz said...

Gamzelicim Allah korusun. Kardeşin de söylemesin öyle şeyler :(

26/1/07 11:44 ÖÖ  
Blogger Gulos said...

Merhaba benim eşimde şimdi Hakkari yüksekovada o askere gittikten sonra seyretmiştim bu belgeseli.Osmanpaşaya hayran kaldım.Eşim orda olduğu için gururlandım.Şimdi kitabı çıkmış alıp okuyacam.Okuduktan sonra yazıcam beklerim senide.

26/1/07 2:01 ÖS  
Blogger Yaz said...

Güloş merhaba,
Öncelikle Allah hayırlısıyla eşine kavuştursun. Kitabını bende alıp okumayı çok istiyorum. Hemen iadei ziyarete geliyorum sana :)

26/1/07 2:29 ÖS  
Blogger ERDIL said...

Yaz kizim Anne olmak cok zor bir sey.
Bana sorsan kac tane annen var diye ?
O kadar cok ki!...

28/1/07 12:11 ÖS  
Blogger DRNEFES said...

ben de izlemek istiyordum o programı tekrarını isliiim bari...bu arada ben müge..umarım hoşgelmişimdir..cumburlop daldım da

29/1/07 12:33 ÖS  
Blogger Yaz said...

Müge tabi ki hoşgeldin :)
Kesinlikle izlenmesi gereken bir belgesel. Kaçırsan bile birçok siteden izlenebiliyor. Bende sana geliyorum iade-i ziyarete :)

29/1/07 3:29 ÖS  
Blogger Yaz said...

Sevgili arkadaşlarım,

Bu konuda duyarlı olduğunuz ve yorumsuz kalmadığınız için çok teşekkür ederim.
Sevgiyle...

31/1/07 12:31 ÖS  
Blogger gazel vakti said...

Yazcım o kadar sığ bi toplum oldukki ne bunları izliyor nede tepki gösteriyoruz. Diycek söyliycek çok şeyim var tepkiden çekiniyorum bi polemiğe yol açıcak. Bi isimsiz asker şehit olsa doğunun dağlarında hangimiz hepimiz Mehmet'iz derki diyesim geliyor susuyor diyemiyorum.

3/2/07 1:25 ÖÖ  
Blogger Yaz said...

Gazelcğm daha yeni gördüm commentini.
Çekinmemek, söylemek lazım. Kimden korkacağız ki?

13/2/07 5:55 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home

Free Counters
--------------------------------------------------------------------------------
eXTReMe Tracker
-------------------------------------------------------------------------------