Lilypie 1st Birthday Ticker

20 Aralık 2006

Kış aylarını hiç sevmememe rağmen onu da arar oldum. Mevsim normallerini yaşayamıyoruz günlerdir. Aralık ayı Ekim zannetti kendisini. Bu gidişle 2040 yılında tüm buzullar erir diyor uzmanlar. 2040 yılında 64 yaşında olacağım, eğer yaşarsam tabii. Buzulların erimesine de şahit olabilirim anlamına geliyor bu. Nesil olarak bir o kalmıştı görmediğimiz onu da görürüz. Allah korusun bizleri.
Doğanın dengesi altüst, insani dengeler yerle bir. Biz büyüdük kirlendi dünya derdim hep. Geçen kayınvalidem anlatıyor eskilerden. Kızım şimdi olan olumsuzluklar eskidende vardı hep diyor. Bu kadar teknoloji ve kalabalık olmasa bile hayat şartları o zaman da zormuş. Nerdeee eski insanlar deriz hep. Eskiden de kötü, ahlaksız, dolandırıcı tipler çokmuş. Eh olabilir tabi ama bana hep sanki şimdi her şey daha kötü ve kötüye de gidiyor gibi geliyor. İnsana saygı kavramı yerini bencilliğe bırakıyor.
Yaşadığımız bir olay bunları yazmama sebep oldu.
Bizim apartmanın otoparkı yaklaşık 4-5 aydır tıklım tıklım doluyordu. Bazen bir araçlık yer bile kalmıyor, bizde sokağa park etmek zorunda kalıyorduk. Bir yandan da eşimle konuşuyoruz ne oluyor böyle diye. Bu kadar araba nereden çıktı bir anda. Her gün değişik araçlar. Şüphelenmiyor da değiliz hani ama diyoruz ki, tabii bankalar sözde uygun şartlarda! önüne gelene kredi verirse olacağı budur. Neyse daha yeni öğrendik gerçeği. Bizim karşı apartmanda yaşayan uyanık sakinler, kendi otopark kumandalarının bizim otoparkın kapısını da açtığını keşfediyorlar ve kendi otoparkları dolu olduğu için gizli gizli bizim otoparka bırakıyorlar. Yani benim ve diğer komşularımın hakkını bir hırsız gibi gasp ediyorlar. Benim için klasikleşen cümleyi onlara da uygun görüyorum ve hakkımı helal etmiyorum diyorum :)

Fotoğraf Arpa Bey' den

18 Comments:

Blogger Ayçiçeği said...

İnsan duygularının kirlenmesi hava kirliliği ile paralel mi gidiyor ne, anlayamadım. Nedir bu yapılan haksızlıklar, hırsızlıklar vs. vs. (eklenecek o kadar çok şey var ki).
Artık eskisi gibi akşam haberlerini de izleyemiyorum. Özellikle çocuk p.'su ile ilgili haberlerden artık nefret ediyorum. Bu sorun her zaman ne yazık ki vardı. Ama her akşam insanlara izlettirmek, haber yapmak biraz fazla geliyor bana. Kaldıramıyorum artık. Bir de aldatma olaylarını o kadar sıklıkla medyaya taşıyorlar ki, sanki gayet normalmiş gibi. tpolumu bilinçli olarak çökertmek mi istiyorlar nedir. Duyguları henüz körelmemiş olan insanlar için bazen fazla oluyor haberlerde gösterilen, yazılıp çizilen.
Karşı apartmandaki insanlara da pes diyorum valla. kafalar neye çalışıyor böyle.

20/12/06 1:39 ÖS  
Blogger Yaz said...

Ayçiçeği, aynen dediğin gibi bilinçli yapılan şeyler bunlar. Belki birçok insana komplo teorisi gibi gelebilir ama şu ahu-meriç, banu, semra, caner-tülin ve diğer unuttuğum saçma sapan insanların programlarda çıkması yasaklandı ya, şimdide abuk dizilerle insanların değerlerini yitirmeleri için uğraşıyorlar. Haberler artık haber değil zaten magazin programı. Ayrıca şu çocuk prn. olayını benim aklım hala almış değil. Bizim ülkemizde böyle birşey olamaz. Herşey olur ama, bu olamaz diye düşünüyorum hala. Ve ümit ediyorum olmamasını her ne kadar haberler öyle demese de. Belki buda bir oyundur. Çocuk prn. olayından bi haber olan insanları haberdar etmek ve meraklanmalarını sağlamak olabilir. Herşey beklenir hainlerden...

20/12/06 1:52 ÖS  
Blogger nes-kafe said...

yuh yaa.....

bu otopark sıkıntısı herkeste var demekki ama bizimki bu kadar diil şükür :)

20/12/06 3:30 ÖS  
Blogger Yaz said...

:) Nescim sorma bende ilk duyduğumda benzer bir tepki vermiştim :)

20/12/06 3:48 ÖS  
Blogger ciceklibahce said...

Çok uyanıkmış sizin yan apartmanda! İnsan biraz utanır yani! Bizim apartmanda kapıda birşey olmamasına rağmen yan apartmanlardan kimse koymuyor ayrıca apartmanda herkesin tek araba koyma hakkı var bu kurala da genelde uyuluyor. Zaten kapıcı aksi durumda hemen kapıda beliriyor:)

21/12/06 12:10 ÖÖ  
Blogger renkler said...

Canım, eskiden de sanırım kötülükler vardı ama şimdi iyice ayyuka vurdu. Sağolsun Televizyon da bunu körüklüyor. Haberleri artık izleyemez oldum, sinir içerisinde izliyorum ve bazen dayanamıyorum.Eşim yıllarca Avustralya'da yaşadığı için diyor ki, orada da tecavüzler, bebek işkenceleri ve koca dayağı çok oluyor, ama medya bu işi öyle ortalıklara dökmüyor ve adalet zaten yerini buluyor. Çocuklara ve kadınlara orada çok saygı var mesela... İnşallah bir gün herşey düzelir ve toplu cinnet geçirmekten kurtuluruz...

Otopark olayına ben de birşey eklemek istiyorum. Karşıdaki evimizin otopark alanları tıklım tıklım olurdu. Başka bir yerden girmeleri de imkansızdı. Bunun nedenleri: 1) Plansız otopark tasarımı. Evi alırken tüm vaziyet planlarını inceledim ve satış görevlisine dedim ki otoparklar yetmeyecek. O da dedi ki herşey hesaplandı. Sonra 3 kat otopark eklediler ama nafile. Ben bile sırf plandan bunu gördüm, nasıl hesapmış bu
2) Her evin inan en az 2, genelde de 3 arabası vardı. Utanmazlar3. arabalarını bile otoparka koyuyorlardı. Onlara sözde yasak getirildi dışarı bırakın veya misafir otoparkına çekin diye ama aldıran kim...

21/12/06 8:54 ÖÖ  
Blogger Yaz said...

Çiçeklibahçe, uyanık ve ahlaksızlarmış maalesef. Bizim kapıcı aylar sonra farketti bu durumu. Kapıcıyı binayla ilgili ve işini çok iyi yapan biri sanırdım ama yanılmışım. Zaten herkes işine geleni değilde işini yapsa bu memlekette herşey çok daha iyi olabilirdi.

21/12/06 9:08 ÖÖ  
Blogger Yaz said...

Renklercim, bizim binada da bazı ailelerde 2 araç var ve otoparka bırakıyor ikisinide. Bizdede yasak getirildi, dediğin gibi kimse aldırmadı. İnsanların birbirine saygısı yok ki maalesef.

21/12/06 9:12 ÖÖ  
Blogger Gamzeli said...

evet yaz'cım ben de duydum haberlerde 2040..kötü yaaa..Allahım korusun bizleri...Belki o zamana kadar yaşamayız ama belli de olmaz allah bilir..

21/12/06 11:14 ÖÖ  
Blogger Yaz said...

Gamzelicim biz yaşamasak bile çocuklarımız yaşayacak. Allah yardımcımız olsun.

21/12/06 11:37 ÖÖ  
Blogger KUGUU said...

YAZcgm yuh diyorum ben bu insanlara YUH. o gunde yazdim ya sinir bozucular bu saygisizlar. bak sinirlendim simdi yine bana ne oluyorsa uzaktan:(

22/12/06 9:49 ÖÖ  
Blogger Yaz said...

Kuğuucum uzak yakın farketmez bu saygısız insanlara tepkimizi göstermeliyiz bir şekilde. Yoksa maalesef biz sinirlendiğimizle kalırız onlarda yaptıklarıyla :(

22/12/06 10:13 ÖÖ  
Blogger Gamzeli said...

evet haklısın...o tarafı hiç aklıma gelmemişti...Allah hepimizin yardımcısı olsun...

22/12/06 11:59 ÖÖ  
Blogger kurunane said...

ben geçmişte de sütü bozuk insanın fazla olduğuna inanıyorum. haberleşme teknolojisi bu kadar gelişmiş olmadığı için herhalde çok sık duyulmuyordu.

karşı apartmanda ne rahatmış yaa. ben hayatta yapamam valla.

22/12/06 6:09 ÖS  
Blogger ceyda'nın tükkanı said...

İnsanlar çok bencil oldu sanırım artık. Başkasının da hakkını gözeten o kadar az insan kaldı ki. Böyle olunca da bir sürü sorun yaşar olduk sanırım.

25/12/06 11:36 ÖÖ  
Blogger Yaz said...

Gamzelicm amin...

Kurunanecm evet o tür insanlar hep vardı sanırım ve dünya döndükçe de olacaklar fakat şuanda medyanın bazı olayları abartıp bizleri karamsarlığa sürüklediğine inanıyorum. Herşey bilinçli yapılıyor maalesef.

Ceydacm insanlar çok bencil ama ben hala Türk insanının bu kadar bozulmayacağına inanmak istiyorum. İnşallah herşey düzelir...

25/12/06 12:22 ÖS  
Blogger nimetin.blogspot.com said...

ankaranında suyu kalmadı:( hala esaslı bişeyde yağmadı. yetkililer çeşmelerden akan sudan yemek bile yapmayın diyor. İstanbula döndük:(

nimet

27/12/06 10:58 ÖS  
Blogger Yaz said...

Nimet haklısın artık doğa bile bizden intikam almaya başladı sanırım. İnsanoğlu olarak ektiğimizi biçiyoruz maalesef :(

28/12/06 10:07 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home

Free Counters
--------------------------------------------------------------------------------
eXTReMe Tracker
-------------------------------------------------------------------------------