Lilypie 1st Birthday Ticker

16 Kasım 2006

Sen sus gözlerin konuşsun :)

Oldum olası çok konuşmayı sevmem. Allah sizi inandırsın bazen konuşmaya üşenirim. Diyelim ki bir grup arkadaşımla sohbet ediyoruz ve yine diyelim ki konuşulan konu hakkında söyleyebileceğim çok şey var. Mesela benim uzmanlık alanım olan birşey olabilir, o konu hakkında bir tecrübem olabilir vs. vs. ama gel gör ki üşenirim. Bazen oluyor bu. Off kim anlatacak şimdi o kadar şeyi boşver derim kendi kendime. Sanırım bu durum çok ve boş konuşmayı sevmemem den kaynaklanıyor. Tabi herşey dozunda. Öyle dut yemiş gibi de oturmam. Laflarımla karşımdakini sıkmamaya çalışırım diyebiliriz buna.

Bir arkadaşım sağ olsun çok gevezedir. Karşısındakine kesinlikle fırsat vermez. Öyle ki lafını kesip tuvalete bile gidemezsin o derece yani. Ben de hep kızarım ona kızım sus biraz çok konuşuyorsun diye. Geçenler de birisiyle tanışmış. Karşısındaki öyle bir konuşuyormuş ki bizimki ağzını bile açamamış :) düşünemiyorum yani iyi ki ben yoktum orada. Bir kaç saat süren sohbetleri süresince bizimkine çok dokunmuş olacak ki saymış, sadece iki cümle kurabildim dedi :) haklıymışsın insan çok sıkılıyor dedi :) eh layığını bulmuş :)

Bazıları vardır, bir konu hakkında herkesin bildiği birşeyi, sanki mısır piramitlerinin sırrını çözmüş gibi uzun uzun anlatır. Bazılarıysa hep aynı şeyleri devir daim şeklinde anlatır durur. Daha önce milyon kere anlatmıştır ama unutur bunu. Tekrar tekrar dinlersin artık aynı şeyi. Haa çok konuşup bir o kadar da hoş sohbet olanlar, kendini dinletenler de vardır o ayrı. Onlara lafım yok.

Açıkçası ben boş konuşmaktansa susmayı tercih ediyorum ve bunun çok faydasını gördüm. Az ve öz konuşarak; pot kırmak, ağızdan kaçırmak, düşünmeden konuşup, bilinçsizce karşı tarafı rencide edici sözler söylemek gibi hataları engelleyebiliyor insan.

Ne demişler? Çok konuşan çok hata yapar...

9 Comments:

Blogger KUGUU said...

Haklisin YAZcgm, en dogrusu az degil ama yerliyerinde ve dogru konusabilmek galiba:)

16/11/06 12:20 ÖS  
Blogger ERDIL said...

Susmanin Altin oldugunu bosuna dememisler.
Sustukca sira sana gelecek diye de yeni bir argüment de üretmeyi unutmamislar.
Kugu kardesin dedigi gibi yerinde konusmak en iyisi galiba.

16/11/06 12:32 ÖS  
Blogger Yaz said...

Kuğuucum kesinlikle :)


Erdil Baba susmak bazen altından da değerli olabiliyor. Yerine göre tabi :)

16/11/06 2:11 ÖS  
Blogger Yaz said...

:) Mercancım bende konudan kopuyorum bazen ne yalan söyliyim. Bir bakıyorum ki ben bambaşka düşüncelere dalmışım karşımdaki hala anlatıyor :)

16/11/06 6:01 ÖS  
Blogger Yaz said...

:) Mercancım bende konudan kopuyorum bazen ne yalan söyliyim. Bir bakıyorum ki ben bambaşka düşüncelere dalmışım karşımdaki hala anlatıyor :)

16/11/06 6:01 ÖS  
Blogger renkler said...

Canım, aynen sana katılıyorum, boş konuşmamak lazım. Bir de ben ancak çok iyi bildiğim ve emin olduğum bir konuda yorum yaparım ve ısrar ederim, oysa bazı tipler bilsin bilmesin iddialaşırlar! Sinir olurum. Aslında her bir konuda yapacak yorumlarım, söyleyecek bir sözüm vardır ama sonuçta karşımdakine de hak tanırım. Artık çok konuşan insanlar ile bağlantımı kesiyorum, dinlemiyorum, arkadaşlık yapmıyorum, benimle konuşursa böyle bir tip kesin tavır koyup başka bir şeye yöneliyorum, öyle kalıyor. Hiç sevmem. Çok yazarım ama valla geveze değilim:-)

17/11/06 9:51 ÖÖ  
Blogger Yaz said...

Renklercim sen geveze olsan bile ben seni dinlerim :))
Ben de gelemiyorum artık çok konuşup başımı şişiren insanlara. Yaşlanıyorum herhalde eskiden daha sabırlıydım :) tahammül sınırlarım daraldı.

17/11/06 10:10 ÖÖ  
Blogger Gamzeli said...

bende çok konuşan insandan nefret ederim...Hani bazıları çok konuşur anlamlı konuşur o dinlenilir ama gel göki bazı insanlar çok saçma ve boş konuşuyorlar hiç kaldıramıyorum ...

17/11/06 11:42 ÖÖ  
Blogger Yaz said...

Gamzeli insan kaldıramıyor değilmi :) bende sohbet etmeyi severim ama bazılarının ki sohbetten çok monologa dönüşüyor bir süre sonra :) Çünkü bazen dinlemiyorum bile maalesef.

17/11/06 12:01 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home

Free Counters
--------------------------------------------------------------------------------
eXTReMe Tracker
-------------------------------------------------------------------------------