Lilypie 1st Birthday Ticker

02 Kasım 2006

Kafama takılan...

Sakın yanlış anlaşılmasın amacım methetmek değil. İçimi dökmezsem çatlayabilirim. Kafama takılan şu ki; bizim gibi iyi niyetli, bilinçli, vatandaşlık sorumluluklarını bilen, vatanını seven, bayrağının ne kadar değerli olduğunun bilincinde, eğitimli, aile eğitimi almış ve düzgün ailelere sahip, modern görüşlü, çevresindeki insanlara saygı duyan, yaşadığı çevreye değer veren, yerlere tükürmeyen, sokağına çöp atmayan, konuşarak halletmeye çalışan, birine zarar vermeyi aklından bile geçiremeyecek kadar insancıl, hırsızlığa, haksızlığa, yolsuzluğa, sahtekarlığa tahammül edemeyen, iş güç sahibi, birbirine aşık, huzurlu bir yuvaya sahip bir çift, çocuk yapmaya korkuyor da, bunların birinden bile nasibini almamış insanlar, beşer onar doğuruyor.

Biz şartlarımız biraz daha olgunlaşsın, zamanı gelsin, kendimizi hazır hissedelim derken yukarıda saydığım kavramlardan bihaber insanlar boy boy sıraya diziyor.

Düşünüyorum da bizim bitanecik özenerek ve üstüne titreyerek yetiştirdiğimiz, ahlaklı ve doğru olmayı, sevgi ve saygıyı, vatanını sevmeyi öğrettiğimiz çocuğumuz çevresine bir bakacak ki bire on kalmış.

22 Comments:

Blogger Age35 said...

TAm can evimden vurdun beni yazibu soruyu bende o kadar çok soruyorum ki kendime...çevremde bahsettiğin tipte bazı kişiler de var hemde aileden...dizmeye devam ediyorlar 4. yolda..Bizse çocuğumuza yeterli olamayacağımız endişesi ile 2. çocuğu düşünmüyoruz..Var bizde bir tuhaflık..=(

2/11/06 11:12 ÖS  
Blogger Yaz said...

Age demek ki böyle düşünen tek ben değilmişim. Yani bilmiyorum bizmi çok akıllıyız yoksa onlarmı :) 30 yaşına geldim ince ince düşünmekten bir çocuk bile yapamadık hala :) Evet tuhaflık bizde sanırım maalesef :)

3/11/06 9:24 ÖÖ  
Blogger renkler said...

Bu ülkemizin büyük sorunu biliyor musun? Biz diyoruz ki bir tane olsun, en iyi şekilde yetiştirebilelim. Hem manen hem de madden... Oysa büyük kesimin umurunda değil bu. Aslında tek çocuk büyük hata bu anlamda da... Bir gün zaten sayıca az olan bizler daha da az kalacağız. Biliyorsun ki bu ülke halkın oyları ile idare ediliyor. Bu çok ciddi bir olay!

3/11/06 3:51 ÖS  
Blogger Yaz said...

Renkler yazımda kastettiğim büyük tehlike kesinlikle buydu . Keşke böyle olmasaydı. Sanırım bu ülkeye en büyük faydamız bizim gibi çocuklar yetiştirmek olur. Bizim gibi ve olabildiğince çok...

3/11/06 4:55 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Cok hos yazmissiniz vede nekadar haklisiniz.serce yavrusu gıbı yapip yapip saliyorlar sokaga sonra nemi oluyor? neolacak toplumda bırsuru basibos ve potansıyel suclu.Sonra onlar bırey oluyolar sonra onlar adam olduruyorlar sonra onlar bebeklere tecavuz edıyorlar sonra onlar kapkaccı olup malimizi cantamizi calıyorlar.Sonra onlar ıcerıde beslenıp beslenıp hoop haydı bır af,dogrucana sokaklara yenıden suc makınası olmaya.bıyonıkkedıde okudum bugun daha,bunlar hadı cahıl cuhela,bıyonıktekı konu= bır ogretmen anne baba ve cocuklarının durumu ıcler acisi.Bıyonk yazmıs cok guzel ama yorum atamadım blogger degılım.ama okursanız benım duygularımada tercuman olun YAZ. lutfen.
ıyı gunler.
Gulay

3/11/06 4:59 ÖS  
Blogger Yaz said...

Gülay merhaba, bu konuda benim gibi düşünenlerin var olduğunu bilmek çok sevindiriyor beni.
Bu gerçekleri görüpte kaygılanmamak imkansız. biyonikkedi' nin bloguna bakıcam hemen. Teşekkürler...

3/11/06 5:50 ÖS  
Blogger Yaz said...

Gülay bu arada keşke bir blog edinsen. Yazdıklarını okumaktan keyif alırdım.

3/11/06 5:51 ÖS  
Blogger KUGUU said...

iste budur YAZcgm, bu kadar guzel anlatilabilirdi durumun vehameti:(

3/11/06 10:09 ÖS  
Blogger ERDIL said...

Yaz kizim ben bu konuyu cok daha yönlü almak istiyorum.Herseyden önce bu büyük sorumlulugu alabilecekmiyiz le baslamak istiyorum.Bu konuda ciftler hazirmi.O olgunluga varabilmislermidir.Ikinci konum hayatimizi iki kisi ile paylasirken bu payimizdan bir ücüncü ile paylasabilecekmiyiz.Ücüncü konum alisa gelmis yasam tarzindan bir cok seyleri feragat etmek zorunda kalacagiz buna bilincli olarak.Esit sartlar altinda hazirmiyiz.4 ncüsü bu mutluluk dünyasina adim atmaya karar verdigimiz zaman ilk imtihani elele basardigimiz zaman neden bir ikinci sorumluluk vaya bir ücüncü sorumluluktan korkalim.Bu imtihanlari basari ile gecen aileler her zaman cogunlugu elde tutacaklarina icten inanmaktayim.
Saygilar sevgiler,

3/11/06 10:47 ÖS  
Blogger nimetin.blogspot.com said...

bi yerlerde insanlar 40 ar çocuk doğurtup sokaklara saldıktan sonra sen istediğin kadar kendi çocuğuna özen göstermeye çalış. birileri gelip kurduğun özeni yerle bir ediyor hiç umrunda olmadan. çünkü toplumada insanlara da yaşamaya da isyankar. o da kendince haklı olduğunu düşünüyor belki!!! benim çözümüm 40 çocuk doğuran köy ağalarının kısırlaştırılması. hükümetçe az biraz akılları varsa bunu denerlerdi. üremeyi süratle durdurmamız lazım.

nimet

4/11/06 1:14 ÖÖ  
Blogger Yaz said...

Kuğuucum bu günlerde çok düşündüğüm birşey bu. Maalesef durum vahim gerçekten de :(



Erdil Baba bu konuyu derinlemesine işlemek çok faydalı olur eminim. Merakla bekliyorum yazacaklarını.


Nimetcim bence de bu adamlar kısırlaştırılmalı. Adam bırak çocuğuna eğitim vermeyi isimlerini bile bilmiyor.

6/11/06 10:23 ÖÖ  
Blogger Gamzeli said...

Çok doğru yazmışsın...İnsanlar doğurmasına doğuruyor ama bakmaya geldimi işte sonuç haberlerde izlediğimiz gibi oluyor...

6/11/06 12:02 ÖS  
Blogger Annelog Atölye said...

Çok doğru..O yüzden fazla beklemeden harekete geçmek lazım:)

6/11/06 2:58 ÖS  
Blogger Yaz said...

Gamzeli gerçekten insanlar nasıl bakarım diye düşünmeden çocuk yapıyor. Böylelikle potansiyel suçlular aramıza katılmış oluyor. Çocuklara da yazık.


Annelog bence de :)

6/11/06 4:35 ÖS  
Blogger ceyda'nın tükkanı said...

Yıllardır söylerim ben bunu. Onların sayısına ulaşacağım diye de yumurlayıp duruyorum yıllardır ama nerdeee:))) Saka bir yana halkı bilinçlendirmedikçe bunun önüne geçmek de pek kolay gözükmüyor.

7/11/06 11:27 ÖÖ  
Blogger Yaz said...

Ceyda bizden hayır yok en güzelini sen yapmışsın valla :)

Halk ta sağolsun bilinçlenmek için hiç çaba sarfetmiyor ki. Bu durum sadece bizleri rahatsız ediyor o yüzden biz konuşuyoruz. Çoğunluğun umurunda değil maalesef.

7/11/06 11:45 ÖÖ  
Blogger Yaz said...

Mercan merhaba,
Dediğin gibi trafik ışıklarında bekleyen çocuklar, sokaklarda yerlere oturmuş dilenen kadınların kucağındaki çocuklar ve hatta bebekler, başları kazıtılıp maske takıp pijamalarla ve ellerinde idrar torbalarıyla hasta süsü verilip yol ortasında dilendirilen çocuklar, tinerci çocuklar ve şu anda aklıma gelmeyen yüzlerce doğdukları anda insan olarak kaybedilmiş çocuklar maalesef daha o yaşta aldatmayı, kolay para kazanmayı ve yine maalesef çirkef bir şekilde yaşamayı kanıksıyorlar. Büyüyünce ahlaklı insanlar olmalarını beklemek fazla iyimserlik olur. Gerçekten çok acı.

8/11/06 2:27 ÖS  
Blogger KUGUU said...

Sevgili Mercan ve Sevgili Yazcgm , saniyor musunuz ki onlar kendi dogurduklari :((((((((
Korkunc kelimeye dokmek istemedgm... yok canim dedigimiz bebekken calip .... dvm etmeyecgm .... OFFFFFFFFFFFFFFFFFFF

9/11/06 8:58 ÖS  
Blogger Yaz said...

Kuğuucum kendi doğurduklarına birde bu çalınan çocukları ekle. Bu insanlar hepsine kim bilir neler öğretiyor :( çok korkunç çok :(

Birde renkler' in söylediği bir şey var ne kadar doğru ve bir okadar korkunç bu ülke halkın oylarıyla idare ediliyor.

10/11/06 9:22 ÖÖ  
Blogger KUGUU said...

YAZcgm nerelerdesin- yeni post neden yazmiyorsun? Iyi misin?
Istemedgn birinin okuyor olmasindan suphelendiginden beri degisti mi yazilarin bana mi oyle geliyor arkadasım?

13/11/06 11:08 ÖÖ  
Blogger ceyda'nın tükkanı said...

Yaz nerelere kayboldun demek için gelmiştim ki Kuguu da aynı şeyleri yazmış merak ettik biz???

13/11/06 11:49 ÖÖ  
Blogger Yaz said...

Buradayım arkadaşlar yoğunluktan dolayı bir süre post yazamadım ama işler bitmek üzere. Kuğuucum okunma meselesini kafama takmıyorum canım. Rahat yazıyorum buraya. Kendimi huzursuz etmeme değmeyecek biri zaten. Öpüyorum sizi.

13/11/06 1:53 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home

Free Counters
--------------------------------------------------------------------------------
eXTReMe Tracker
-------------------------------------------------------------------------------