Lilypie 1st Birthday Ticker

27 Kasım 2006

Diyelim ki

55 yaşındayım. Allah korusun evlerden uzak olsun çok kötü bir hastalığa yakalanmışım. Yoğun tedavi yöntemleri uygulanıyor, acılarım çok fazla olduğu için artık dayanamayacağım diye ağlıyorum. Tabi tüm bu olanları ruhum kaldırmıyor birde üstüne psikolojik terapiler. Çocuklarım benim için koşturmaktan bıkmışlar. E onlarında bir hayatı, bir düzenleri var. Biryandan onlar için de üzülüyorum. Hayat koşturmacasını tamamlamış biri olarak torun severek, en huzurlu, en keyifli şekilde geçirmem gereken şu günleri acılarla boğuşarak geçiriyorum. Neden? Sırf o mereti bırakamadım diye. Vee hastane odasında umutsuzca beklerken bir ışık beliriyor karanlıktan ve bana diyor ki sana bir şans veriyoruz. Hadi bakalım 30 yaşına geri dön. Bu günleri yaşadın. Neyi değiştirmen gerektiğini biliyorsun artık.
Diyelim ki böyle dediler ve ben şuanda 30 yaşıma geri döndüm. İlk yapacağım şey sigaranın yanından bile geçmemek olur değil mi? Peki neyi bekliyorum. Yazdıklarımın hepsi hayal ürünü ama olmamasının bir garantisi var mı? Acaba yaşlandığım da ben iyi ki sigara içmişim, bak hiç bir şey olmadı turp gibiyim hala diyebilecek miyim? 2 gündür psikopatça bunları düşünüyorum. Sigara içmek istemiyorum. Beni bırakmasını istiyorum. İki günde bir, bazen bir buçuk paket bitiren biri olarak 2 adet içtim ve onları içtiğime bile pişman oldum. Bırakıcam ben bu illeti arkadaşlar. Allah yardımcım olsun.

26 Comments:

Blogger nes-kafe said...

yazcım bak bırakmayı kafana koymuşsun ya bence kesin bırakacaksın. ben inanıyorum. herşeyden önce kafanda bitir. belki torunlarını bile sevemiceksin hastalık yüzünden. ayağın kesilebilir Allah korusun. Rabbim göstermesin. Daha beter şeyler olabilir. Kendini ve sevdiklerini düşün ve o lanet şeyi bırak. Allah yar ve yardımcın olsun.

27/11/06 4:10 ÖS  
Blogger Yaz said...

Nescim inşallah canım yaaa. Çok istiyorum bırakmayı. Bak şu saat oldu hala içmedim ve içmek istemiyorum.

27/11/06 4:19 ÖS  
Blogger ERDIL said...

Yaz kizim 3 gün ondan sonra elbiselerinin kokusuna bile dayanamaz atmaya kalkarsin.Beyinden atmaya gelince o da sana bagli.Kimse sana onun ne kadar kötü birsey oldugunu anlatmasin.Biliyorum ki ne kadar zararli bir sey oldugunu yazmaya kalksan iki kitap bitirirsin o kadar bilincli olduguna eminim.En güzel karari sen verirsin.Bir tip istersen en fazla sigara ictigin yer ve zaman hangisi ise oralardan kac birakmak o kadar kolayki .O kadar zor oldugu gibi.
Sevgiler.

27/11/06 5:08 ÖS  
Blogger Yaz said...

Erdil babacım bu sefer çok kararlıyım. İnşallah böyle devam eder. Sonuçta bırakmak imkansız değil. Birçok insna bırakabiliyorsa bende yapabilirim. Çok teşekkür ederim destekleriniz için.

27/11/06 5:41 ÖS  
Blogger nimetin.blogspot.com said...

yaz babam günde 3 paket içerdi. çakmak kullandığını görmemiştim. biri bitmeden öbürünü yakardı. bir gün geldi bıraktım dedi. hadi len dedik di o zaman:)) 20 yıl oldu hala içmiyor. bugün başlasam yine 3 paketle başlarım diyor. hala canım ilk günkü kadar çok çekiyor diyor. inanılmaz bir irade yeteneği gerekiyor. eminim sende bırakabilirsin. kolay gelsin. ama lütfen bırak.

nimet

27/11/06 9:35 ÖS  
Blogger KUGUU said...

Bu sefer kesin kararli gordum seni canim benim. Yapmis biliyorum seni su dakika itibariyla! Tbrkler canim benim!

27/11/06 9:40 ÖS  
Blogger gazel vakti said...

Yazcım canım benim bende inananalar arasındayim hissediyorum bunu.Yürekten gelen bir yazı çünkü bence sende kendine inaıyorsun bu sefer.Çok güzel bi adım olmuş bu postla beraber.Kolay gelsin sana.Allah güç kuvvet versin.

27/11/06 10:01 ÖS  
Blogger Yaz said...

Nimetcm ne mutlu babana iradesi çok güçlüymüş. Bu illete başlamak çok kolay ama bırakmak ne kadar da zormuş.

28/11/06 8:53 ÖÖ  
Blogger Yaz said...

Kuğuucum teşekkür ederim cnm. Çok kararlıyım bu kez.

28/11/06 8:54 ÖÖ  
Blogger Yaz said...

Gazelcm çok sağol. Bu postu özellikle yazdım ki birdaha içersem utanayım diye :)

28/11/06 8:55 ÖÖ  
Blogger Ayçiçeği said...

Merhaba Yaz,
kesinlikle doğru bir karar vermişsin, bravo:)
Eğer bırakma düşüncesi aklına girmişse bir kere, daha kolay olur. Çok çok istemen yeterli. Bir yakınım çok sigara içerdi. niyeti bırakmaktı. Önce azalttı, sonra lighte geçti. Buna alışmışken, bir gün bir adet kısa camel aldı arkadaşından ve derin derin içine çekerek içti. Birkaç nefesten sonra neredeyse kusacaktı. Çok tiksindi ve bırakış o bırakış. O günden beri elini sürmüyor ve sigarayı nefretle anıyor:)

28/11/06 10:12 ÖÖ  
Blogger Yaz said...

Ayçiçeği hoşgeldin :)
İnşallah ben de o yakının gibi nefret edebilirim. Şimdilik fazla zorluk çekmiyorum. Bu iyi birşey sanırım.

28/11/06 10:46 ÖÖ  
Blogger renkler said...

Canım mutlaka bırak, hiç düşünme bile. Zaten sen olayı kafanda çözmüşsün ve bunu istiyorsun. Çok rahat burakabileceğine inanıyorum. Keşke eşim de bıraksa. Seni destekliyorum ve güveniyorum.

28/11/06 2:22 ÖS  
Blogger Yaz said...

Renklercim çok teşekkürler.
3. günüm oldu bugün. İlk gün bir adet 2. gün 1 adet içtim. Bugün hiç içmedim ve içmeyi de düşünmüyorum. Yani üç günde sadece 2 adet sigara içmişim. Çok güzel yaa inşallah böyle devam eder.

28/11/06 3:18 ÖS  
Blogger Talisman said...

Merhaba,
Ben de aynı şeyleri tıpatıp aynısını ama, kilo yüzünden düşünüyorum. Kalp hastası filan olduğumu hastanelerde süründüğümü düşünüp buna rağmen yiyebilmeme hayret ediyorum. Çok yakın geldi. Bağımlılık zor iş ama bırakmak da imkansız değil.
Sevgiler.

28/11/06 5:38 ÖS  
Blogger Yaz said...

Talisman merhaba,
İrade kuvvetli ise her bağımlılıktan kurtulunur fakat çok kararlı olmak gerekiyor. Evet sigarayı bırakmakta gerçekten diet gibi birşey. Umarım başarırız :)

28/11/06 5:52 ÖS  
Blogger Gamzeli said...

Merhaba ,

bende aradabir içiyorum sigarayı öyle sürekli değil ama bende bıraksam iyi olucak...

29/11/06 10:21 ÖÖ  
Blogger ceyda'nın tükkanı said...

Yaz canım yazını okuyunca sanki kendimi de aynı senin yerine koydum. Zararlı olduğunu biliyoruz ve devam etmek çok saçma ay ben de bırakayım bari. En azından tamamen bırakamasam da 3-5 tane içmeye çalışıyorum şu sıra. Dilerim tamamen bırakabiliriz.

29/11/06 10:33 ÖÖ  
Blogger Yaz said...

Gamzeli sen az içiyormuşsun zaten ama hiç içmemek en güzeli tabi ki.

Ceydacım ben hala hiç içmedim ve inan ki düşündüğüm kadar da zorlanmadım. Sanırım bu kez fazla kararlı olmamdan kaynaklandı bu. En çok kahve yanında severdim onunla bile içmemeyi başardım. İsteyince oluyor. İnşallah böyle devam ederim. Ben hiçkimseye tamamen bıraktım demiyorum şimdilik. Canım çok isterse arada bir yakarım bir tane diyorum. Sende dene ne kadar azaltırsan o kadar iyi.

29/11/06 11:18 ÖÖ  
Blogger zeyno said...

Ben de bırakmak istiyoruuuum.....
İçtikçe kendimi suçlu hissediyorum, sen kolaylamışsın darısı başıma...

29/11/06 1:22 ÖS  
Blogger Yaz said...

Zeynocum şuanda hala canım istemiyor (maşallah) umarım böyle devam eder. Daha önce de birkaç denemem olmuştu ve tekrar içmeye başlamıştım. İnşallah bu kez yine öyle olmaz. Sende karar ver ve uygula birkaç günde bile rahatladığını hissediyor insan.

29/11/06 1:46 ÖS  
Blogger KUGUU said...

YAZcgm sen sigarayla birlikte bizi de mi biraktin amaaaaaa:(((((Neredesin

4/12/06 9:37 ÖÖ  
Blogger kurunane said...

1 aralıkta sigarayı bırakmamla ilgili bi post yazmıştım, tam 1 sene oldu. bloğunuzu tesadüfen okudum. sigaradan kurtulmak isteyen herkesi destekliyorum.

4/12/06 9:46 ÖÖ  
Blogger Yaz said...

Kuğuucum buradayım canım en son cuma günü denediğimde yeni post giremedim. Birazdan tekrar deneyeceğim. Bir problem var ama anlamadım canım.


Kurunane ne güzel sende bırakanlardansın. O postunu gelip okumak istiyorum hemen.

4/12/06 9:54 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

anigma
0 212 247 21 18
0 212 247 96 34
üç paket içen arkadaşım bıraktı..bende gideceğim

8/12/06 8:13 ÖS  
Blogger Yaz said...

anonymous teşekkürler...

20/12/06 2:09 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home

Free Counters
--------------------------------------------------------------------------------
eXTReMe Tracker
-------------------------------------------------------------------------------