Lilypie 1st Birthday Ticker

09 Ekim 2006

İftariyelik ve kazık...


Ramazan ayını oldum olası çok sevmişimdir. Özellikle tüm ailenin bir arada olduğu güzel bir iftar sofrasındaysam. Hafta sonu ablamda iftara davetliydik. Bütün aile çoluk-çocuk herkes bir arada. Biz kalabalık bir aileyiz. Babam bir ara bu manzaraya bakıp duygulandı ve anneme eeee hanım 62 senesinde sadece iki kişi olarak başladık hayata birde şu hale bak dedi. Biz kardeşler, hepimizin eşleri ve çocuklar bir araya gelince öyle güzel bir topluluk olduk ki. Allahım tadımızı bozmasın inşallah. Ablam süper bir masa hazırlamıştı resimlerini çekecektim ama maalesef foto makinemin şarjı bitti.

Ramazan ayında hep güzel yemekler yapıp iştah açıcı sofralar hazırlamak istemişimdir ama maalesef buna yetecek zamanım olmuyor. Bu yüzden çoğunlukla dışarıda yemek zorunda kalıyoruz. Uyanık ve açgözlü restaurant işletmeleri yüzünden dışarıda yemekten nefret ediyorum. Ramazan ayında fiyatlar hemen fırlayıveriyor, masaya iftariyelik adında ıvır zıvır şeyler konulup dünyanın parası alınıyor. Bu tür işletmeler en kolay kazıklanacak zamanın ramazan ayı olduğunu keşfetmişler herhalde. Tabi insanlar aç aç yer arayacak hali yok birde iftar vakti yaklaşmışsa yolunun üstünde neresi varsa oraya dalıyor. Kazıklandığını hesabı istedikten sonra fark ediyor. Bizim gibi…

Cuma akşamı iftara az bir zaman kala yolumuzun üzerindeki Kozyatağı Köz restauranta (yada kebap tam hatırlamıyorum) girdik. İki kişilik masaya oturduk. Masada küçücük bir tabakta salata vardı. Birde yine küçücük bir tabakta hani şu minik tereyağ ve reçel kutuları vardır ya (bkz. Resim) işte o neyidüğü belirsiz minik bir adet tereyağı bir adet bal bir adet reçel iki adet de zeytin olan sözde iftariyelik! Tabağı vardı. Çok az yememize rağmen gelen hesap 30 YTL civarındaydı. (Bilmediğim yerlerde pek yiyemiyorum) Sırf minicik salata için 8 YTL, o içinde toplasan 50 kuruşluk malzeme olmayan reçel tabağından ise tam 4 YTL almışlar. Yani sırf 12 YTL bizim isteğimiz dışında masaya konulan iftariyeliklere ödemiş olduk. Hatta bir tanesine bile dokunmadan. Salatadan bir iki çatal aldık sadece diğer reçel ıvır zıvırına dokunmadık bile.
Sinirleniyorum ben böyle olunca. Neden bu tür şeyler fırsat bilinip insanlar kazıklanıyor ki. O bildiğin sıradan çoban salatasının normalde değeri omu? Ramazan harici günlerde yemeye kalksam küçücük bir tabak salatadan 8 YTL mi alacaksın? Niye ramazan ayında alıyorsun? Allah gözünü doyursun. Kazıklama zihniyetini bırakın artık helal para kazanın biraz. Tamam hamama giren terler. Ben ödediğim parada değilim. Zaten öyle bir derdim olsa içeri bile girmezdim. Ama bu kazıklama zihniyetinden, suistimalden nefret ediyorum artık. Hadi ben gidip yiyebiliyorum ya yiyemeyenler. Neden herkes alıp çoluğunu çocuğunu gidip de bir mekan da yemek yiyemesin. Sadece parası olanlar gelsin diyorsan yazıklar olsun sana zaten. Bak yazarken bile sinirlendim.


Edit: Bundan sonra memnun kaldığımız yada kalmadığımız yerleri buraya yazmaya karar verdim.


18 Comments:

Blogger Gamzeli said...

Ablandaki iftar yemeği için afiyet olsun...Çok doğru demişsin ...Fırsatçı işletmeciler bundan fala fazla yararlanıyorlar , yazık millete yazık...

9/10/06 1:05 ÖS  
Blogger Yaz said...

Gamzeli üzülüyorum ve çok sinirleniyorum bu tür insanlara. Dediğin gibi fırsatçı hepsi.

9/10/06 1:50 ÖS  
Blogger enne said...

Bence bu fikrini onlara söylemeliydin. Ben eskiden söyleyemiyordum, ayıp olur, beğenmezsen gelme derler filan diye ama artık çatır çatır söylüyorum valla. Bu zamanda müşteri çok değerli, bu salata ve iftariyelik tabağının fiyatı bu olmamalı, bir daha buraya gelmeyeceğim deyip hem de yetkili birini çağırıp söyleseydin keşke. Parayı ödesen bile hiç olmazsa için rahatlardı.
Mesela bizim çok sık gittiğimiz bir balıkçı var, Küçükyalı'da, fiyatları çok makuldü. Ara sokakta bir aile işletmesi zaten. Her hafta gidiyorduk, neredeyse eve alıp yapmakla aynı fiyata geliyordu. Geçenlerde yine gittik, küçücük karides güveç için 8 YTL aldılar. Hemen gidip müdüre söyledim, bu fiyatlar nedir diye? Şimdi zamanı olmadığı için pahalı, ucuzlayacak dediler, gerçekten sonraki gidişimizde ucuzlamıştı fiyatı.

9/10/06 4:03 ÖS  
Blogger ERDIL said...

BÜYÜK HARFLERLE KENDILERINI REKLAM EDIN.Bakalim o zaman ne yapacaklar.

9/10/06 4:13 ÖS  
Blogger Yaz said...

Enne kesinlikle söylemeliydim bende pişman oldum sonradan. Kuzu kuzu ödeyip çıktık. Bundan sonra her olumsuz şeye tepki vermeye karar verdim zaten. Parayı kolay kazanmıyoruz. Eşimde hiç hoşlanmaz bu tür şeylerin mevzusunu yapmaktan ama ben onu dinlemiycem artık. Enayi yerine koyuluyoruz resmen.

9/10/06 4:26 ÖS  
Blogger Yaz said...

Erdil baba bu tür şeylerde sessiz kalmamak lazım. Yazıcam bundan sonra buraya. Bir kişi bile okusa kardır.

9/10/06 4:28 ÖS  
Blogger KUGUU said...

YAZcgm once ailenize masallah, Allah ayirmasin nice yillar. benimde annemle babam 61de baslamislar:))bizsiz:))
Ve tum dediklerine katiliyroum hatta copy paste yapip altina da imzami atiyorum: "Ama bu kazıklama zihniyetinden, suistimalden nefret ediyorum artık"
Kuguboynu

9/10/06 7:30 ÖS  
Blogger Yaz said...

Kuğuucum o zaman sizin aileyede maşallah :)

10/10/06 9:00 ÖÖ  
Blogger KUGUU said...

Canim benim ben artik o iftar sofralarindan goremiyorum, ama saol.

10/10/06 10:03 ÖÖ  
Blogger ceyda'nın tükkanı said...

Yazcgm valla ailenin kalabak olması kadar güzel bir sey yok. Bir de akşam sofraya hep beraber oturup sohbet edince insan tüm yorgunluğunu unutuyor. Ben tek çocuktum bu yüzden sakin olurdu ev ama bu yüzden 3 tane yumurtladım. Şimdi hep beraber pek bir cümbüşlü oluyor:)))

Kesinlikle sana katılıyorum şu sıra dışı fiyatlara. Sustuğumuz için de nasıl olsa geliyor bunlar diye düşünüyorlar sanırım.

10/10/06 1:36 ÖS  
Blogger Yaz said...

Ceyda 3 çocuğunmu var? süper birşey :) çok hoşuma gitti valla ne mutlu sana.

Sen sakin evde büyümüşsün ama ileride çocukların ve torunların bir araya geldilermi o cümbüşü sende yaşarsın inşallah hemde daha bir zevk alarak :)

10/10/06 3:55 ÖS  
Blogger Yaz said...

Ceyda hem yuh hemde kör diyorum kendime :) bloğunda kocaman yazıyormuş zaten 3 çocuk diye:)

10/10/06 4:11 ÖS  
Blogger ceyda'nın tükkanı said...

Yok zaten millet görse de inanmıyor:))) Ay üçüz falan mı oldu vah vah diyen de var. Ben tekiz diyince de:)))Bu zamanda 3 çocuk aaaa diyen de var :)) ama keyifli:)))

10/10/06 5:39 ÖS  
Blogger Yaz said...

Çok güzel yaa :) Ceyda seni görünce çok tembel hissettim kendimi :)

11/10/06 10:52 ÖÖ  
Blogger renkler said...

Kazıkçı yerleri yazmakta fayda var. İnsanları aptal yerine koymaktan vazgeçseler artık... Mesela ben kebapçılara gitmeyi sevmem. Bir kere eti pek sevmem ama onun ötesinde sormadan önceden getirdikleri şeyleri yediğinde zaten yemeğe hal kalmıyor. Onu ye, bunu ye hem mide, hem de hesap şişiyor. Mesela kıymalı pide 10 milyon! ne bu ya, ne malzeme var ki...

11/10/06 6:00 ÖS  
Blogger Yaz said...

renkler yediğimiz şeylerin maliyetini ortalama hesaplarsak ne kadar kazıklandığımız ortaya çıkıyor zaten.
Kebap salonu işleten bir tanıdık bire alıp beşe satıyoruz demişti :)

12/10/06 9:05 ÖÖ  
Blogger gazel vakti said...

Memnun kaldığımız ve kalmadığımız yerleri yazmakla hem fikirim.
Allahtan senin yaşadığın şeyi şimdilik hiç yaşamadım ma yanlarına bırakmazdım emin ol.O adisyon fişini onlara yedirirdim.

19/10/06 3:13 ÖS  
Blogger Yaz said...

Gazel bende adisyonu yedirmeyi çok isterdim ama maalesef benim koca yanımdayken biraz zor :) neyse en azından buraya yazdım da rahatladım.

20/10/06 10:55 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home

Free Counters
--------------------------------------------------------------------------------
eXTReMe Tracker
-------------------------------------------------------------------------------