Lilypie 1st Birthday Ticker

02 Ekim 2006

Gelecek kaygısı

Haftasonu yolumuz Eyüp Sultana düştü. Gözlerimize inanamadık. İnsanlar resmen caminin avlusunu ve çevredeki mezarlıkları piknik alanına çevirmişler. Anlatmakla olmaz görmek lazım. Resmen yerlerde oturmuşlar çoluk-çocuk, genç-yaşlı, kadın-erkek dolmalarmı dersin böreklermi dersin. Hatta tencerelerle yemekler bile getirmişlerdi. Orada salata yapmaya çalışan kadınlar bile vardı. Bir mangalları eksikti korkarım yakında oda olur. her şeyin b.kunu çıkarıyoruz milletçe. Be arkadaş orası mesire yerimi orada karnını doyurmasan ölürmüsün. Duanımı edicen namazmı kılıcan ne yapacaksan yap git evinde ye. Ya da önce ye sonra gel. Güzelim caminin ve çevresinin içine etmişler afedersiniz.
Eyüp Sultan çıkışında yol bizi Feshaneye götürdü. İlk açıldığında ben bir kez gitmiştim ama koca hiç gitmemiş. Hadi girelim dedik. Belediye iyi çalışmış. Bir sürü otopark görevlisi araçları yönlendiriyor, boş yerleri gösteriyordu. Feshanenin içinde de aynı şekilde görevliler, kalabalığı yönlendiriyordu. Binanın içinde birçok gösteri salonu var. Bir tanesinde mehter gösterisine denk geldik ki ben çok severim. Gösteriden sonra adını yanlış hatırlamıyorsam Prof. Dr. Emin Işık küçük bir konuşma yaptı. Bilinçli vatandaş olmak, memleket sevgisi, insan sevgisi, birlik beraberlik konularında oldukça güzel şeyler söyledi. Fakat bu konuşma süresince insanlar onu çekirdek çitleyerek ve kendi aralarında sohbet ederek dinledi! Ve hatta konuşma bitmeden çoğu sıkılıp salonu terk etmişti bile. 5 dakikacık dayanamadılar. Bunların haricinde bizi rahatsız ve şok eden bir sürü olayla karşılaştık. Başkalarına ve çevreye saygı denilen bir şey kalmamış. İnsanlar o kadar bencil olmuşlar ki şaşırdık kaldık. Uzun zamandır böyle kalabalık güruhun arasında kalmamıştık sanırım birazda o yüzden sudan çıkmış balığa döndük. Ve acı gerçeklerle bir kez daha yüz yüze geldik. İstanbul bizi hak etmeyecek kadar güzel bir şehir. Yani uzun lafın kısası bizden ne köy olur ne kasaba. Gelecek kaygısıyla o geceyi bitirdik.

8 Comments:

Blogger KUGUU said...

Ne guzel anlatmissin YAZcgm. Bazen yoruluyorum, umitsizliğe kapılıyorum, aklim almiyor... Eskiden toplumlar "gelişmiş", "gelişmekte olan" ve "az gelişmiş olarak" kategorize edilirdi. Dunyada "gerileyen" ulke olarak turunun ilk ve tek ornegi de biz oluyoruz galiba artik... maalesef:(

2/10/06 3:21 ÖS  
Blogger ERDIL said...

Yaz kizimin kusagi böyle sikayet ederse ben gözlerimle kulaklarimi mühürliyeyim.
Saygilarla.

2/10/06 6:18 ÖS  
Anonymous Adsız said...

maalesef,sizlere ve torunlarımıza güzel bir ülke teslim edemedik..inanın ben elimden geleni yapmıştım.halada yapmaya çalışıyorum.umarım;irana benzemeyiz
eylül

2/10/06 10:19 ÖS  
Blogger Yaz said...

Kuğuucum çok üzgünüm ama dediğin gibi gün geçtikçe gelişeceğimize geriliyoruz ve maalesef bir Atatürk daha gelmiyor ülkemize :(

Erdil babacım sanırım bizim çocuklarımızda şikayet edecek. Ben ülkemizin geleceğini parlak bulmuyorum ne yazıkki

Sevgili Eylül, herkes sizin gibi düşünse inanın böyle olmazdı. Maalesef şimdiden iran olma yolunda adayız. Bu postumda anlattığım yerleri birisi kameraya çekip bana burası iran dese hiç şüphesiz inanırdım. Nereden çıktığını bilemediğim çoklukta kara çarşaflı kadınlar sarıklı cübbeli erkekler vardı. Üzgünüm :(

3/10/06 9:12 ÖÖ  
Blogger ceyda'nın tükkanı said...

Yaz şaşırmakta çok haklısın. Geçen sene ben de gitmiştim ve gözlerime inanamamıştım. Hele ki yolun bir de Fatih taraflarına düşerse manzara çok daha vahim.

3/10/06 9:42 ÖÖ  
Blogger Yaz said...

Ceyda evet fatih tarafları istanbuldan tamamen ayrı bir bölge gibi gerçektende. Ben gerçekten çok kaygılıyım bu konuda.

3/10/06 9:47 ÖÖ  
Blogger renkler said...

Selam:-)

İstanbul aslında dünyanın en güzel şehiri... Ama onu çirkinleştirenler bizleriz. İnsanlar birbirine saygı gösterse, aynı zamanda çevreye de... Bu güzel şehirin kıymetini bilemiyoruz.

Ben de başıma gelecekeleri bildiğim için çok kalabalık yerlere pek gitmiyorum. Aynı senin gibi o birbirini itekliyen güruh içerisinde sudan çıkmış balığa dönerim ben de...

3/10/06 1:31 ÖS  
Blogger Yaz said...

renkler merhaba, İstanbul asla görmeden yapamayacağım bir şehir ama maalesef buralardan çekip gitmeyi ister hale geldim. İnşallah herkes daha bilinçli daha saygılı ve akıllı davranır. Hayal bu ya :)

3/10/06 1:49 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home

Free Counters
--------------------------------------------------------------------------------
eXTReMe Tracker
-------------------------------------------------------------------------------