Lilypie 1st Birthday Ticker

19 Eylül 2006

Stresli işler adamı dişler :)

İnsan yaptığı işi sevmezse ne olur? Mesela ben. Sevmiyorum böyle 9 saatimi ofiste geçirmeyi. Günümüzün yeni moda kavramlarından olan plaza insanı şeklinde yaşamaktan hazzetmiyorum. Haa çalışmayı sevmediğimden değil aksine boş duramam ben ama ne bileyim şöyle esnek çalışma saatleri olan, sevdiğim hoşlandığım bir dalda örneğin el sanatlarıyla ilgili çalışmalar yapıp satsam mesela. Evden çalışsam ya da bir atölyem olsa küçücük. Allah inandırsın öyle çok parada, kariyerde, kurumsal şirketlerde felan gözüm yok benim. Bıktım yahu raporlar, analizler, toplantılar, vizyondu-misyondu ehhhh banane beee diye isyan edesim geliyor bazen. Ben cebinizi doldurmaya deli danalar gibi koşturarak katkı sağlarken sen bana katkı payımdan hiç koklatmıyosun ama… diyesim geliyor tutuyorum kendimi. Birde bu tarz yerlerde çalışanların karakterinde bir dejenerasyon var ki sık sık şahit olduğum şey son zamanlarda. Mesela alt personele örnek olması gereken bir şahıstan, “yan gelip yatacaksın ama arada sırada lütfedip de bir iş yaparsan bunuda satmasını bilceksin” diye bir cümle duyduğumdan beri tiksinir oldum bu şekil çalışma hayatından. Neyini satayım kardeşim işim bu benim bunun için para alıyorum. Sahtekarlık değil de nedir bu. Netice itibariyle çalışmak güzel şey ama sevdiğin mutlu olduğun işi yaparsan.

Nerden nereye. Ben bunları düşünürken Marilyn Monroe ile ilgili bir haber felan okudum galiba hatırlamıyorum şimdi ama bağdaştırdım hemen bu konuyla nedense :) Doğduğu andan itibaren kadersizlik mevhumu peşini bırakmamış bu kadıncağızın. Annesi, babasının kim olduğunu ona söylemeden ölmüş ve hiçbir zaman babasının kim olduğunu öğrenememiş. Annesi öldüğünde küçük yaşta yalnız kalmış koskoca dünyada. Bildiğim kadarıyla set arkasında çalışırken keşfedilmiş. Bir idol bir efsane olmuş. Düşlerde olabilecek kadar büyük bir star olmuş. Fakat resimlerine dikkat edin hep bir hüzün var gözlerinde. Demek ki istediği bu değildi, demek mutlu değildi. Yoksa bir insan kendi elleriyle hayatına nasıl son verir (gerçi ölümü hala muamma ama). Mutlu olmadığını söyler dururmuş yakınındakilere. Yani demem o ki insan eşek yüküyle para da kazansa, dünyanın hayran olduğu, birçok kadın tarafından örnek alınan taklit edilen biride olsa, birinin hakkında söylenebilecek en güzel iltifatları en beğeni dolu sözleri duymuş da olsa, bir efsane de olsa mutlu değilse değildir kardeşim. İnsan mutlu olduğu yerde olmalı yoksa her gün bir parçası ölür gider. Bunu bilir bunu söylerim.

17 Comments:

Blogger ERDIL said...

Daha cok erken.Seneler sonra daha da hissedilmeye basliyacak.O zamanda keske,demeye basliyacagiz.
Gecenlerde bir yorum yazmistim aklima
geldi.Bir garda oldugunu düsün elinde almis oldugun bilet.Karsinda ise Tren.Yolculugun nereye oldugunu sormadan alinan bir bilet binip binmemek senin elinde.Adam sende bende daha sonraki Trene binerim diyebilirsin.
Bir dakika acaba o hatta Tekrar bir sefer olacakmi....

19/9/06 8:19 ÖS  
Anonymous Adsız said...

merhabalar,
sayfanizi daha simdi kesfedim ve cok beyendim. bende büyük bir marilyn monroe hayraniyim, dogumgünlerimiz ayni günde, acaba ondan mi bilemem. birde audrey hepburne büyük bir hayranlik duyuyorum, hele o zamanin giyimtarzi yokmu? bayiliyorum...
neyse, gelelim öbür konuya. evet dogru, sevdigin isi yapmiyorsan, halin harab, ya isini tam yaparsin, yada hic yapmassin!..;)

19/9/06 9:24 ÖS  
Blogger Yaz said...

Erdil baba, bazen yapabileceğimiz şeyleri ya erteliyoruz yada olmaz diye hiç teşebbüs bile etmiyoruz. Cesaret ve azim gerektiriyor bazı şeyler birde istek. Bende şimdilik istek var bakalım ne olacak.

aysen hoşgeldin :) haklısın sevdiğin işi yapmıyorsan verimli olamazsın maalesef.

20/9/06 8:46 ÖÖ  
Blogger enne said...

çok doğru! sevdiğin işi yaparsan yorulduğunu bile hissetmiyorsun. Ben işimi seviyorum ama şartlarını sevmiyorum. Değiştirmek için de uğraşıyorum.

20/9/06 10:25 ÖÖ  
Blogger Yaz said...

Ennecim inşallah istediğin şartları elde edersin.

20/9/06 11:01 ÖÖ  
Blogger Gamzeli said...

Ayy çok iyi yazmışsın, bizim dile getiremediklerimizi sen anlatmışsın doğrusu...katılıyorum bu konuda sana...

20/9/06 2:35 ÖS  
Blogger Yaz said...

Gamzeli sanırım birçok kişinin ortak fikri böyle. Beğendiğine sevindim :)

20/9/06 2:39 ÖS  
Blogger zeyno said...

İnsan sevdiği işi yaparsa, hayatı boyunca hiç çalışmamış sayılıyormuş.Katılıyorum ben bu söze.
Mutlu olmaksa, para pul mevki gibi şeylerle nereye kadar.

20/9/06 4:15 ÖS  
Blogger KUGUU said...

Bir arkadasim der ki: isim cok yorucu ve evet her zaman zevk almiyorum, ama mutlu olmak icin istediklerimi yapabilmem icin bir arac! :)) Sevgiler cnm.

20/9/06 4:28 ÖS  
Blogger Yaz said...

Zeyno bencede güzel bir sözmüş. Çok paranın da mutluluk getireceğine inanmıyorum.

Kuğuucum keşke istediklerimizi almak için sevmediğimiz işlerde çalışmak zorunda kalmasaydık. Böyle olmamalıydı bence.

20/9/06 4:32 ÖS  
Blogger ceyda'nın tükkanı said...

Sana çok hak veriyorum Yazcgm. Ben de yıllarca plazalarda çalıştıktan sonra hep kendi işim olsun ya da evden çalışayım diye hayaller kurardım. En kısa zamanda dilerim kendini mutlu hissedeceğin fırsatlarla karşılaşırsın.

21/9/06 12:34 ÖS  
Blogger KUGUU said...

YAZcgm ama keske o kadar basit olsa. Bence dile, dile ki dileklerin duyulsun...:))

21/9/06 1:03 ÖS  
Blogger Yaz said...

Ceydacım güzel dileğin için çok teşekkür ederim. İnşallah hepimizin karşısına iyi fırsatlar çıkar.

Kuğuucum ahh ah dilemezmiyim hiç :)

21/9/06 1:58 ÖS  
Blogger crystalsdreams said...

ama bu olmadı yazcıım şimdi..ben tam neredeyim,napıyorum diye kendimi sorgularken,tam sonbahar bunalımına kapılmış,ve çıkmaya çalışırken,postunu okudum ve yine sorgulamaya giriştim:)
kesinlikle hayatının büyük çoğunluğunu geçirip,uğruna sıkıntılar çektiğin,yaşlandığın işini sevmezsen,hayatın anlamı kaçıp gidiyor...
dilerim hepimiz bir gün,saatin nasıl geçtiğini anlamayacağımız,sabahları severek gideceğimiz işlere sahip oluruz...tabi bi de yaptığımız işin karşılığını sömürülmeden layıkıyla alacağımız..(maddi manevi)...diledim,gitti be..umarım olur:)

25/9/06 2:16 ÖÖ  
Blogger Yaz said...

Cricim heralde fazla sorgulamamak gerekiyor. Günlük yaşamak, hayatın tadını çıkarmak lazım. Güzel dileklerine bende katılıyorum ve hepimiz için amin diyorum :)

25/9/06 1:20 ÖS  
Blogger KUGUU said...

YAZcgm ???

26/9/06 11:36 ÖS  
Blogger Yaz said...

Geldim kuğuucum geldim :)

27/9/06 9:45 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home

Free Counters
--------------------------------------------------------------------------------
eXTReMe Tracker
-------------------------------------------------------------------------------