Lilypie 1st Birthday Ticker

11 Ağustos 2006

Doğadan Gelen Mesaj...



Gülse Birsel köşe yazısında kısaca bahsetmiş ondan. İlgimi çekti ve küçük bir araştırmayla, büyüleyici bilgilere ve görüntülere ulaştım. Yukarıda ki muhteşem formlar, usta bir mücevher tasarımcısının elinden çıkmış eserler gibi görünüyor değil mi? ama öyle değil. Bu resimler su damlalarından oluşan şekiller.
Japon bilim adamı Prof. Dr. Masaru Emeto yıllar süren çalışmaları sonucunda, suyun güzel ve kötü sözlere verdiği tepkiyi keşfetmiş. Soğuk bir odada, donmuş su kristallerine sevgi, teşekkür ederim vb. güzel sözler ileterek, mikroskopla incelemeye başlamış. Güzel sözler sonucunda kristallerin, simetrik ve çok estetik muhteşem şekiller oluşturduğunu görmüş. Kötü sözler iletildiğinde ise, suyun donmadığını yada çirkin, kaotik, asimetrik şekiller oluştuğunu görmüş.





2. resimde bunu açıkça görüyoruz. Birinde suya teşekkür ederim deniyor, diğerinde ise seni öldüreceğim.

Bununla da bitmiyor, Dr. Emeto şehir suyu ve tertemiz dağ suyunda da bu denemeleri yapıyor. Aynı kelimelere şehir suyu yeterince estetik şekiller oluşturamayıp bulanık görüntü sergilerken, doğal sular oldukça berrak ve çok daha güzel şekiller oluşturuyor. Aynı çalışmalar muzik aracılığıyla da yapılıyor. Dingin ve hoş müziklerde yine güzel şekiller oluşurken, gürültülü ve rahatsız edici müziklerde çirkin görüntüler oluşuyor. Dr. bütün bu çalışmalar sonucunda, suyun dış etkenlere tepki verebildiği gerçeğine net olarak ulaşmış oluyor.

Dr. Emeto' nun bu çalışmaları, vücudumuzun %70 inin su olduğunu düşünürsek, belki de tedavi amaçlı kullanılacak yöntemlere ulaşacak.

Doğa kimbilir bize daha neler anlatmaya çalışıyor. Kimbilir kusursuz derinliğinde ne kadar faydalı sırlar gizli. Ama biz anlamak yerine kirletmeye, tüketmeye, yok etmeye çalışıyoruz.

12 Comments:

Blogger ERDIL said...

Keske bir asi olarak üretilse insan ruhuna da asilansa.Belki onun berrakligina ulasabiliriz.
Saygilar sevgiler.

11/8/06 12:36 ÖS  
Blogger Yaz said...

:) Keşke Erdil baba

11/8/06 1:49 ÖS  
Blogger zeyno said...

Sevgi böyle birşey işte! Bulunduğu yer, ortam ne olursa olsun güzellik katıyor herşeye.Yüreklerimizde her daim sevgi olsun...

11/8/06 4:58 ÖS  
Blogger Yaz said...

Zeynocum düşünsene su bile duygulara yada kavramlara cevap verip, tepkisini gösterebiliyor. Demek ki Sevgi yada güzel olan her kavram işin içine girdimi hiçbirşey imkansız değil.

11/8/06 5:08 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Mükemmel bir bilgi. Ulaştırdığın için teşekkürler.
Sevgiler.

22/8/06 11:54 ÖÖ  
Blogger Yaz said...

e-pes yani hoşgeldin :) gerçekten mükemmel bir olay.

22/8/06 1:54 ÖS  
Blogger KUGUU said...

Canim YAZcgm benim, ya ben tatildeyken ozledim seni ve buraya yazmayi.

Ne guzel bir konu bulmussun ve anlatmissin. İzin verirsen eklemek istiyorum, hosuna gidecegni dusunerek: bu sene gosterilen ve ne yazikki az bilinen What the bleep do we know? isimli filmi bulmani (bulabilmeni umarim) ve izlemeni oneririm- (bu su resimleri konusu orada zaten) o zamandan kaydettgm 1-2 site linki verebilirim:

http://www.whatthebleep.com/
http://www.nebiliyoruzki.com/

ben filmi yurtdiisndaki bir arkadasimdan istedm geldi ama southern semiphere cd gostermiyor (ne mana is bilen bana soylesin ben ayaralari duzeltmeyi beceremedim)

Cok uzattim lafi ama benim arsivimde 25 mart tarihli post da da bu filmi bulacaksin zaten YAZcgm
http://kuguboynu.blogspot.com/2006_03_01_kuguboynu_archive.html

22/8/06 8:18 ÖS  
Blogger gazel vakti said...

Çok güzel yazmışsın ellerine sağlık.

22/8/06 10:51 ÖS  
Blogger Yaz said...

Kuğuucum hoşgeldiinnn bende çok özledim seni :) Verdiğin bilgiler için sağol canım. hemen yazdığın adreslere bakayım.

Gazelcim sende hoşgeldin tatilden. Yazıyı beğendiğin için sevindim :)

23/8/06 9:28 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

çok ilginç ya ben sadece kar tanelerini görmüştüm bunlara benziyen ilk öle sandım zaten ama deilmiş

23/8/06 12:57 ÖS  
Blogger Yaz said...

Pinkmoon evet ilk bakışta kar tanelerini andırıyor. İlginç gerçekten.

23/8/06 2:14 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Its like you read my mind! You seem to know so much about this,
like you wrote the book in it or something.
I think that you could do with a few pics to drive the message home
a little bit, but other than that, this is magnificent blog.

An excellent read. I'll definitely be back.

my blog: friv

3/4/13 7:28 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home

Free Counters
--------------------------------------------------------------------------------
eXTReMe Tracker
-------------------------------------------------------------------------------