Lilypie 1st Birthday Ticker

28 Haziran 2006

Güzel bir kadın mücevher, iyi bir kadın hazinedir :)



Güzel bir şey, her zaman iyi değildir; ama iyi bir şey her zaman güzeldir.

NİNON DE l'eNCLOS



Dün gece bir tv programında bol estetikli mankenlerden biri konuktu. Muhabbettin başını ve sonunu bilmiyorum ama, zap yaparken yakaladığım kısmında, bu manken arkadaşın estetik yaptırmadan önceki hali konuşuluyordu ve programda ki diğer konukların kimisi eski halini daha çok beğendiğini kimisi de bu halini beğendiğini söylüyordu. Bir an düşündüm de, neden kişiye göre değişiyor güzellik. Bir şeye bakarken hepimiz aynı şeyi görmüyoruz demek ki... Peki bu neden oluyor?

Bu konuda şöyle bir tezim var;
Sanırım beynimizin bir yerlerinde oluşturduğumuz, yada doğuştan bizimle olan bazı idealler var. Biz birşeye baktığımız da, estetik olarak bu ideallerle karşılaştırıyoruz gördüğümüz şeyi.

Sevdiğimiz kişileri güzel bulduğumuz da bir gerçek. Örneğin bir anneye yavrusu dünyanın en güzel yaratığı gibi gelir. Yada insanın kardeşi hep güzeldir... yeğenler, torunlar, eşler, sevgililer genellikle güzel görünür insana.

Bir de kendimden biliyorum, kötü kalpli olduğunu düşündüğüm birisi dünyanın en güzel insanı bile olsa benim gözüme çok çirkin geliyor. Bana göre iyi kalpli bir insan dünyanın en güzel insanlarından biridir. Bunu laf olsun diye söylemiyorum. Ciddi ciddi güzel buluyorum iyi kalpli insanları. Rahmetli anneannemin çok sık kullandığı şu cümleyle yazdıklarıma son veriyorum. "Kalbimizin güzelliği yüzümüze yansır."




Birinin beğendiğini diğeri beğenmez dedim ya, bence güzelliğin vücut bulmuş hali şu kadındır. Acaba bu hatunu beğenmeyenler varmıdır :) - (Liv Tyler)-

























Pekiii bu resimdeki kadını tanıdınız mı?






















Edit: Bu iki resmi aynı postta yayınlamamın bir sebebi var elbette :) bu blogda hiçbirşey tesadüf değildir :)

17 Comments:

Blogger ERDIL said...

Beyinle ilgili yazi dizim de.Bunu bir test ile anlatmistim.Hatta test uyguluyan blog okuyuculari neler gördüklerini yazmislardi.Bence gözümüz o an gördügünü beyinde yorumlasi ile degerlendiriyor.Lila filminde ilk 15 dakika sonraki yarim saat,ve filmin sonunda kadin oyuncunun.Nasil gördügümüz.1,5 saat icinde 3 yorum.Hemde bu yorumu yapan bizim gözümüz.
Arzu ederseniz testi sizde yapin.Sorunuzun cevabini daha cabuk bulabilirsiniz.
Sayg.

28/6/06 4:29 ÖS  
Blogger Yaz said...

Ayn, bahsettiğiniz test dönen halkaların olduğu test ise ben onu yaptım fakat sonucunu size yazmayı unuttum sanırım. Hatta evde eşimle birlikte yaptık. Ama nedense test sonucunda etrafıma baktığımda kısa bir süre tekrar dönen halkaları gördüm o kadar. Açıkçası bir değişiklik hissetmemiştim. Ama testi tekrar yapmakta fayda var. Belki daha fazla yoğunlaşabilirim ikinci kez yaptığımda.

28/6/06 5:06 ÖS  
Blogger ERDIL said...

Tek bir obseye bakacaksiniz.Ayni mankene baktiginiz. gibi!..

28/6/06 5:10 ÖS  
Blogger Yaz said...

Ayn tekrar yaptım testi. etrafımda kimse yoktu bende blogumdaki resimlerden birine baktım. Bu sefer yaptığımda sanki resim hareketlenir gibi oldu ve üstüme gelecekmiş gibi hissettim. Ürkütücü birşey...

28/6/06 5:24 ÖS  
Blogger ERDIL said...

Tamam iste Yaz kizim.O anda beyinde bulunan l Katrilyon olan hücreden yanliz 10 bin tanesini 5 saniye bloke ettin.Göz neler gördü.
Derler her kezin görüsü baska diye hayir aynen yazinda yazdigin gibi kisi nasil görmek istiyorsa öyle görüyor.Tabii reklamlar marketin anlatimlarla .bize yapilan gecici manupile ler ayri.

Sayg.

28/6/06 7:14 ÖS  
Blogger crystalsdreams said...

yazcım,geçen gün biz de bu konuyu çok sevdiğim bi arkadaşımla konuştuk..bence güzelliği algılaman nasıl baktığınla ilgili..mesela ben kolay kolay kimseye çirkin demem,diyemem,genelde hep pozitif ve güzel yönlerini görürüm karşımdakinin..hele hele sevdiğim biriyse illa ki güzeldir benim için..çok doğru yani rahmetli anneannenin lafı..
liv tyler'a gelince..gerçekten bi baktın mı o bahsettiğinz testteki gibi hep bakasın geliyo:)gözünü alamıyosun bu kızdan..süper..
alttaki resimden de anlicağımız şu olabilir,biz de uğraşırsak,ameliyatları falan göze alırsak,ucundan accık o muhteşem Liv'e benzeme şansına sahip olabilirzz..ne dersin:)

28/6/06 11:31 ÖS  
Blogger Yaz said...

Kriciimm tam isabet derim ne diyim :)

29/6/06 12:26 ÖÖ  
Blogger Yaz said...

Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

29/6/06 12:29 ÖÖ  
Blogger ibeking said...

yaz bu deniz akkaya di mi? bizim sınıftaykenki hali bu eğer oysa..o zaman arkadaşlarıma gösterince pek beğenmezlerdi..şimdiki hali ise ...
güzellikte herşey gibi öznel..sevgiler

29/6/06 8:39 ÖÖ  
Blogger Yaz said...

İbeking evet deniz akkaya:) Ne kadar değişmiş değilmi?

29/6/06 8:42 ÖÖ  
Blogger ERDIL said...

Sn.Yaz hanim Bilgisayarinizi Anti virus testinden gecirin gelen emailleriniz sakincali ibaresi tasiyor.
Saygilar

29/6/06 4:02 ÖS  
Blogger Yaz said...

Erdil Bey teşekkürler hemen kontrol ederim şimdi.

29/6/06 4:52 ÖS  
Blogger zeyno said...

Güzellik, tamamen bakış açınızda, bunu bilir, bunu söylerimmm

30/6/06 5:04 ÖS  
Blogger gazel vakti said...

Üstteki hatunu bende beğeniyorum.alttaki aplada Deniz Akkaya.Güzellik gerçekten göreceli bi kavram.Bende duru güzellikleri severim makyajsız özentisizde güzel oluyosa güzeldir.İyilikler yüzlere yansır güzel olunur.

30/6/06 11:41 ÖS  
Blogger Yaz said...

Zeynocum evet öyle. Gözleri güzel bakan güzel şeyler görüyor.

Gazelcim doğal olmak iyi birşey tabi makyaj da lazım ama yerinde ve dozunda olursa.

1/7/06 2:05 ÖÖ  
Blogger Aslı Cin said...

Deniz Akkaya Liv Tyler'a benzemek mi istemiş?

İyi fotoğraf veriyor ama Liv'in duruluğu ameliyatla sahip olunabilecek bir şey değil.

21/7/06 9:44 ÖÖ  
Blogger Yaz said...

Aslı bir rivayete göre Deniz Akkaya eline Liv' in fotosunu alıp cerrahlara beni bu kadına benzetin demiş :) ama bence de hiçbir zaman onun doğal güzelliğine sahip olamaz.

1/8/06 6:07 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home

Free Counters
--------------------------------------------------------------------------------
eXTReMe Tracker
-------------------------------------------------------------------------------