Lilypie 1st Birthday Ticker

27 Nisan 2006

Telaffuz hataları...


Yukarıdaki resimi gördüğümde, birçok kişi tarafından yapılan ve artık yanlış haliyle kanıksanmış telaffuz hataları geldi aklıma. (Gerçi bu arkadaş çok kararsız kalmış egsoz, ekzoz, egzos, eksoz, :)) Misal;

Herkes-herkez
Şarj-şarz
Bıçak-pıçak
Bisküvi-püsküüt
Kolonya-kolanya
Sürpriz-süpriz
Eşofman-eşortman
Portmanto-fortmanto

Aklıma ilk gelenler bunlar oldu. Mesela ben bazen şarz derim şarj yerine :) Daha kolay söyleniyor olması hafifletici neden değil tabi :) Bu postun verdiği mesaj da Türkçemize sahip çıkalım olsun. (nasıl bağlıyacağımı bilemedim :) )

4 Comments:

Blogger zeyno said...

Merhaba Yaz, bu sayfana ilk gelişim. Öncelikle ismi çok güzel, ben tam bir yaz insanıyım. Bu mevsim, gerçekten yaşadığımı hissederim.Sayfama uğraman beni çok sevindirdi, bu sayede her zaman uğrayacağım bloglara bir yenisi daha eklendi.
Telaffuz hatalarına gelince,günlük hayatta çok yaptığımız birşey haklısın.Ben de bir tane ekleyebilirim.
Gazete=Gaste... Bence de türkçemizi koruyalım...

27/4/06 7:48 ÖS  
Blogger Yaz said...

Zeyno merhaba, hoşgeldin. Bende seni arkadaşlarıma ekliyorumm hemenn. evet gasteyi unutmuşum :))

27/4/06 8:29 ÖS  
Blogger Deadora said...

kizim sarz daha zor söyleniyor yahu :) asil onu diyebilni biz ayakta alkisliyoruz..
o egzos olayina bende cok takilirim ama masallah ayni yerde bi ton yazim hatasi olunca komik tabii :)
jandarma - candarma (sakida bile candaaarma candarma diye gecer ! )

28/4/06 2:40 ÖÖ  
Blogger Yaz said...

:) kız valla şarz daha kolay geliyo bana. ama alıştırıyorum kendimi şarj demeye.

28/4/06 8:38 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home

Free Counters
--------------------------------------------------------------------------------
eXTReMe Tracker
-------------------------------------------------------------------------------